• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren aan de hand van andere celkleuren VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceunen81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2019
Hallo,
kan je cellen kleuren op basis van andere cellen hun kleur?

In bijgevoegd voorbeeldbestand kan je even meevolgen wat ik bedoel. Het celbereik C7 tem I7 kan verschillende kleuren bevatten waardoor cel D13 groen (RGB Code Groen = C2D69A) mag worden.
Indien in het celbereik C7 tem I7 de rode kleur (RGB Code Rood = E6B9B8) gedetecteerd wordt MOET cel D13 deze ook krijgen. In alle andere gevallen en met alle andere mogelijke kleuren mag cel D13 groen worden en blijven.

Groeten,
Tom

Bijlagen

En hoe komen die kleuren in C7 t/m I7?
Ik zou in C7 t/m I7 werken met getallen en voorwaardelijke opmaak op basis van deze getallen.
in D13 zou ik getallen vergelijken en voorwaardelijke op maak op basis van deze vergelijking.

Die komen er aan de hand van een voorwaardelijke opmaak. Ik heb ook al gedacht om met getallen te werken maar het moeten kleuren zijn.
Misschien is het mogelijk om adhv de kleur cellen een waarde te geven in een "hidden cells" om dan zo de cel C13 via voorwaardelijke opmaak te bewerken?

Laatst bewerkt:
Misschien is het mogelijk om adhv de kleur cellen een waarde te geven
is niet mogelijk, je kan wel een kleur geven op basis van een waarde, excel is een rekenprogramma, geen kleurprogramma ;)

Zie bijlage voor een opzetje

p.s. gebruik a.u.b. geen samengevoegde cellen, die zijn bijna altijd een garantie voor problemen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan