• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RPennings

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Beste Dames en Heren,

Ik kom er maar niet uit.

mijn probleem is,

Ik zou graag een formule willen toepassen waardoor de waarde van een cel rood of groen kleurt waneer het de waarde van een andere cel ondermijnt of overstijgt.

bv

De cellen bestaan uit Inkoop, Verkoop met 10% korting, Verkoop met 20% korting
als nu de waarde van 20% korting lager is dan mijn eigen inkoop zou ik graag willen dat deze cel rood kleurt

Met 1 enkele cel krijg ik het voor elkaar met voorwaardelijke opmaak en deze werkt ook, echter deze formule doortrekken door de gehele kolom krijg ik maar niet voor elkaar.

Met zeer veel dank in het voren hoor ik graag van jullie

Mvg R

Voorwaardelijke opmaak 'doortrekken' gaat idd niet.
Probeer eens eerst de kolom te selecteren die je wilt opmaken en dan voorwaardelijk opmaak toepassen. Dan werkt het wel.

Het is gebruikelijk om bij dit soort vragen een (voorbeeld)bestand te voegen, dat maakt de vraag voor hulpverleners meestal duidelijker.
Je hebt kolommen met inkoop, verkoopprijs-10% en verkoopprijs-20%. Heb je dan geen kolom met de 'normale' verkoopprijs, de korting wordt toch over dát bedrag berekend neem ik aan?
De oplossing is overigens erg eenvoudig. Als de inkoopprijs in A1 staat en de cel waarop je de voorw. opmaak wil toepassen is C1, dan geldt als voorw. opmaak voor C1: =C1<A1*(1-0,2) .

Voorwaardelijke opmaak 'doortrekken' gaat idd niet.
Dat gaat WEL, maar dan kopieer je ook eventueel ingevulde waarden mee. Als dat ook de bedoeling is, is dat prima. Wil je ALLEEN de voorw. opmaak kopiëren, kies dan: 'Kopiëren - Plakken speciaal - Opmaak'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan