• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren met VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Beste allemaal,

Ik ben bezig om een nieuwe planner te maken. Daarin komen ongeveer 60 verschillende codes in voor.
Mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat om met een VBA code de kleuren te laten maken.
De beheerder van de planner moet zelf de mogelijkheid hebben om zelf de kleur te kiezen bij de code .

In de bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd.
Het gaat om 4 kwartalen van elk 3 maanden en de codes staan op een apart tabblad

Alvast bedankt

Beste VenA,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad deze pos gelezen. Ik snap nog gen jota van VBA maar ik begrijp dat in die code een Letter R mot zitten. Ik weet net hoe ik deze moet verwijderen laat staan war hij staat. Ik had dus die code al gedownload en ermee aan het stoeien geweest. Vandaar mijn vraag nu geplaatst.

Je kan er dan wel mee aan het stoeien geweest zijn maar dit is niet terug te vinden in jouw voorbeeldje. Dus maar even verder stoeien. Er moet geen letter R in de code zitten. Dit is een variabele die de waarde van een cel overneemt. Dit zal in jouw voorbeeldje ook wel te gebruiken zijn. Alleen staat er niets zinnigs in jouw voorbeeldje. Al eens gezocht op voorwaardelijke opmaak? Voldoet meestal ook wel.

Beste,
Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik de code aangepast (zowaar gelukt) maar het probleem is dat de codes op een ander tabblad staan. Uren puzzelen maar ik kom er niet uit. (zie bijlage)
Wie kan mij hierbij helpen.
Alvast bedankt.

uit je voorbeeld bestand kan ik nog altijd niet uit maken wat je wilt bereiken, en als je 80 verschillende kleuren daarbij moet hebben ga je een mooi Picasso schilderij hebben, ook zijn er standaard in excel colorindex 56 kleuren beschikbaar, wil je er meer wordt de code moeilijker, zal je topic opvolgen naar de reactie van de andere forum leden en wens je succes naar een oplossing.

Het i niet de bedoeling dat er 80 verschillende kleuren gebruikt worden. Maximaal 10. Alleen deze moeten variabel zijn per een code.

Maak eens een voorbeeld hoe je eind resultaat er moet uit zien , dan weten we toch al wat je wil bereiken.

Beste Jean Paul, Bedankt voor het reageren en dat je mij wilt helpen.
Het zijn dienstroosters vandaar de vele codes.

Ik ben al een aardig eind op weg maar ik struikel omdat ik de KleurenLijst op een ander tabblad heb gezet.
hij geeft de foutmelding: For Each Kleur In Range("KleurenLijst") 'zoek in de kleurenlijst naar de overeenkomst met R

In de bijlage heb ik verder een voorbeeld gezet de kleuren in KWART1 heb ik nu handmatig ingevoerd.

Beste allemaal,
Het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Mooi dat je het uiteindelijk zelf gevonden hebt. Wil het eindresultaat nog even plaatsen? Dan hebben anderen die een soortgelijke vraag hebben er ook wat aan.

Beste Ven A,
Inderdaad het is met veel puzzelen gelukt.
Ik wil graag nog een MSGBOX toevoegen wanneer de codes niet in de lijst staan.
Heb jij daar een oplossing voor.

of je kan met een validatie werken waaruit je per medewerker kan kiezen die alleen voor die medewerker bestemd kan zijn vb medewerker5 kan alleen dienst z1 t/m z3 en v5 en c8 betrekken hier zal je dan uit kunnen kiezen, dit om minder fouten te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan