• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

oofie

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Beste mensen
hoe kan ik met een simpele manier (bv pulldownkeuze, of de cijfers 1 tm 5) de enkele cellen een keuze uit 5 kleuren geven, in een schema van 60 x 30 .iedere cel moet die moglijkheid hebben.
Het gaat over een tabel die uitsluitend in kleur moet worden weergegeven. (de vorderingen die er gemaakt worden.

Het antwoord zal afhangen van welke versie Excel of je mee werkt.
Excel 2003 gaat maar tot 3 VW opmaak per cel, en 2007 gaat verder.
Voor een effectief antwoord is dus eerst het antwoord op de volgende vraag nodig: Werk je met Excel 2003 of 2007?

(Handiger had een voorbeeld bestand geweest)
Succes,

Laatst bewerkt:
Hier een simpel voorbeeldje via VO

Bijlagen

Nu alleen het voorbeeld bestand nog met de voorwaarden van kleuren . . .
(of gebruik F1 (help) en zoek onder voorwaardelijke opmaak)

Succes,

@ Willem,

Je maakt het ze wel weer heel erg gemakkelijk . . . :)

Hallo

Ook nog een voorbeeldje met voorwaardelijke opmaak (excel 2007-2010).

mvg Pie

Bijlagen

bedankt, dit is wat ik bedoel.
maar hoe krijg ik dit dan in mijn tabel?

Hallo

Wie bedoel je.
Popipipo of peter59?

mvg Pie

Pak het voorbeeld van popipipo en selecteer alle gekleurde velden. Onder het tabblad start kun je dan klikken op voorwaardelijke opmaak -> regels beheren.

Je kunt dan precies zien wat er gedaan is. Om dit toe te passen op je eigen bestand moet je de regels namaken en uiteraard in het deel "van toepassing op" zorgen dat daar de cellen staan die jij wilt dat gekleurd worden.

Hallo

Klein beetje uitleg in bijlage toegevoegd.
Hoop dat het duidelijk is anders laat gewoon maar iets weten.

mvg Pie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan