• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karag68

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
In het bijgevoegde rooster heeft elke dag 4 cellen. In een van deze 4 cellen staan de initialen van een persoon. Adhv deze initialen moeten nu alle 4 de cellen de kleur krijgen die men in het tabblad Data gekozen heeft. Als voorbeeld heb ik hier reeds kleuren gekozen maar deze moeten ook veranderd kunnen worden.
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Bij voorbaat dank

Bijlagen

Code:
Sub tst()
With Sheets("Rooster")
    .Range("B3:AC95").Interior.ColorIndex = xlNone
    For Each cl In .Range("B3:AC95")
        colnum = Application.Match(cl.Value, Sheets("Data").Range("B2:B7"), 0)
        If Not IsError(colnum) Then cl.Offset(, -1).Resize(3, 2).Interior.ColorIndex = Choose(colnum, 6, 3, 4, 8, 5, 7)
    Next
End With
End Sub

Wauw, werkt goed warme bakkertje. Ik heb alleen nog een vraagje. Op het Data-tabblad wil ik graag zelf een kleur kiezen die dus ook wel eens kan veranderen. Kan ik dan de cellen laten vullen op het roostertabblad met de kleuren die ik op het datatabblad heb gekozen?

Code:
Sub tst()
With Sheets("Rooster")
    .Range("B3:AC95").Interior.ColorIndex = xlNone
    For Each cl In .Range("B3:AC95")
        colnum = Application.Match(cl.Value, Sheets("Data").Range("B2:B7"), 0)
        If Not IsError(colnum) Then cl.Offset(, -1).Resize(3, 2) _
            .Interior.ColorIndex = Sheets("Data").Cells(colnum + 1, 3).Interior.ColorIndex
    Next
End With
End Sub

Toch nog even een vraagje. Hoe kan het dat als ik een willekeurige kleur selecteer in het Data tabblad, deze niet altijd goed overgenomen wordt op het roostertabblad? Sommige kleuren gaan wel goed, maar sommige niet. Bijvoorbeeld standaardkleur paars wordt in een veel fletsere kleur overgenomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan