Neuz
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 aug 2012
Hey allemaal,
Ik ben bezig met een document waarin het handig is om een aantal kleuren toe te voegen aan verschillende cellen.
Deze kleuren wil ik op 2 verschillende manieren zichtbaar krijgen en houden. De VBA scripts welke ik nu gebruik werken
wel maar deze kan ik niet beide gebruiken.
In de kolomen staan de dagen van de week en ik wil graag de zaterdag en zondag kleuren. Ook de cellen hieronder moeten
gekleurd worden. Het script wat ik hiervoor gebruik is als volgt.
Code 1:
Ook wil ik de rij van de geselecteerde cel gekleurd hebben. Om dit mogelijk te maken gebruik ik de volgende code.
Code 2:
Code 1 staat aan een knop gekoppeld en zodra ik deze knop indruk worden de weekenddagen (en onderliggende cellen) netjes
gekleurd. Als dit gebeurd is en ik selecteer een andere cel dan gaat code 2 werken en verdwijnt de kleur van de weekenddagen
en krijg ik alleen de gekleurde lijn van de geselecteerde cel te zien.
Zouden jullie me willen helpen om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt.
Groet Neuz
Ik ben bezig met een document waarin het handig is om een aantal kleuren toe te voegen aan verschillende cellen.
Deze kleuren wil ik op 2 verschillende manieren zichtbaar krijgen en houden. De VBA scripts welke ik nu gebruik werken
wel maar deze kan ik niet beide gebruiken.
In de kolomen staan de dagen van de week en ik wil graag de zaterdag en zondag kleuren. Ook de cellen hieronder moeten
gekleurd worden. Het script wat ik hiervoor gebruik is als volgt.
Code 1:
Code:
Sub Kleuren()
For Each Cell In Sheets("Jaarplanner").Range("G1:NE1")
If Cell.Value = ("zaterdag") Or Cell.Value = ("zondag") Then
Cell.Offset(0, 0).Resize(2, 1).Interior.Color = RGB(192, 192, 192)
Cell.Offset(3, 0).Resize(35, 1).Interior.Color = RGB(192, 192, 192)
Else
Cell.Offset(0, 0).Resize(2, 1).Interior.Color = xlNone
Cell.Offset(3, 0).Resize(35, 1).Interior.Color = xlNone
End If
Next
End Sub
Ook wil ik de rij van de geselecteerde cel gekleurd hebben. Om dit mogelijk te maken gebruik ik de volgende code.
Code 2:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
'Geselecteerde rij kleuren
If Intersect(Target, Columns("C:NE")) Is Nothing Then Columns("C4:NE38").Interior.Color = xlNone: Exit Sub
Columns("C:NE").Interior.Color = xlNone
Columns("NG:NS").Interior.Color = xlNone
Range(Cells(Target.Row, 3), Cells(Target.Row, 369)).Interior.Color = RGB(196, 225, 255)
Range(Cells(Target.Row, 371), Cells(Target.Row, 383)).Interior.Color = RGB(196, 225, 255)
End Sub
Code 1 staat aan een knop gekoppeld en zodra ik deze knop indruk worden de weekenddagen (en onderliggende cellen) netjes
gekleurd. Als dit gebeurd is en ik selecteer een andere cel dan gaat code 2 werken en verdwijnt de kleur van de weekenddagen
en krijg ik alleen de gekleurde lijn van de geselecteerde cel te zien.
Zouden jullie me willen helpen om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt.
Groet Neuz