• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoH1967

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2016
Hallo,

Ik heb een macro voor het kleuren van cellen door opgaaf van een getal in kolom A. Ik kan dan kiezen welke cellen worden gekleurd, alleen zijn dit wel cellen naast elkaar. In dit geval dus cel A t/m P, Ik zou daar graag een onderbreking in willen, de datum die er bijvoorbeeld in staan wil al naar gelang de einddatum positief of negatief afwijktvan de gevraagde datum, groen of rood kleuren. Heeft iemand een oplossing.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Kleur.xlsm

:thumb::rolleyes:

kleur

Dit is inderdaad ongeveer wat ik bedoel.
Het liefst heb ik dat alleen de laatste datum, alleen rood of groen kleurt als de tweede datum ( dat het klaar zou moeten zijn)
groen of rood kleurt. De eerste datum is alleen de ingeef datum wanneer er gestart wordt.

In ieder geval alvast bedankt, en wellicht kun je er iets mee :thumb:

kleuren

Hij is in ieder geval mooi klein geworden, werkt ook goed, maar ik zet nu de status kleur in kolom a en dit wil ik veranderen naar kolom H
ik dacht dat doe ik wel even, maar als ik dit verander spring hij van zijn cel af.....

Maar het begint al aardig te werken, ik denk fat het veranderen voor de invoer naar cel H niet moeilijk moet zijn ( voor een ervaren iemand) maar ik krijg het niet voor elkaar.

:shocked:

Probeer deze versie eens.

Laatst bewerkt:
kleurem

Beste Cobbe,

In principe doet hij wat hij moet doen, ik wil hem alleen tussen wat andere macro's plakken.
Dit is er 1 die kolommen beveiligd en 1 voor het openen van een bestand vanuit een cel.

Als ik hem er tussen zet op de plek waar de ander macro stond, komt er echter een foutmelding.
Dit is een groot deel van de macro's die ik gebruik in dit blad.

Bekijk bijlage Kleur_2(cobbe)REV.xlsm

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wellicht:( Voor de rest doet hij wat hij moet doen, alleen niet in het hele blad waar mee ik werk.

met vriendelijke groet, Nico

Ik krijg uw code niet aan het werk natuurlijk, maar heb mijn code om de datums en lijnen te kleuren in een macro gestopt.
Die wordt aangeroepen via kleur

Heb die oproep aan het begin van uw code gezet maar loopt vast op Alfabet, daarna op beheer......

Dus zul je een beetje moeten puzzelen waar je die kleur oproept.
Wie weet werkt het ook gewoon zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan