• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvangurp

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
42
Beste,

Nu weet ik dat het mogelijk is om cellen te kleuren door middel van voorwaardelijke opmaak; kleurenschaal, dat is mij ook goed gelukt. Maar nu wil ik niet de cel kleuren waar de waarde(procent) in staat, maar ik zou een andere cel willen kleuren. Dus als voorbeeld:

C5 staat een percentage(66%) maar E5 wil ik kleuren door middel van de kleurenschaal.

alvast bedankt voor de moeite.
 
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Kleurenschaal.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 26
Dit is niet helemaal wat is bedoel. Bij 1% zou die rood moeten zijn en bij 100% groen maar daar tussen wel een overgang van kleuren(net zoals de kleurenschaal)
 
of zoiets
 

Bijlagen

  • Kleurenschaal (1).xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 29
@rickvangurp,

Dat was in je vraag niet te lezen.
Graag de volgende keer wat duidelijker en een voorbeeldje erbij plaatsen.
 
Gebruik dan eventueel (gewone) voorwaardelijke opmaak met formules naargelang het aantal kleurschakeringen je wilt.
 
Dit is een leuke oplossing maar de tekst die in cel die gekleurd moet worden moet wel leesbaar blijven en niet dezelfde waarde zijn als de cel met het percentage.

In de bijlage een voorbeeld van mijn probleem. Nu wil ik graag dat de cellen in kolom C meekleuren met kolom B.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kleurenschaal.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt door een moderator:
suggestie uit post#6
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kleurenschaal.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 18
Twee andere mogelijkheden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kleurenschaal.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan