• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen kopieren/invoegen op basis van antwoord/inhoud cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bschulte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2015
Berichten
3
Hoi allemaal,

nieuwe op het forum, al veel gelezen maar kom het antwoord op mijn vraag nog niet tegen. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Ik ben een excelsheet aan het maken waarin ik op basis van het antwoord dat gegeven wordt in een bepaalde cel er rijen onder de rij van het antwoord worden ingevoegd. Ik heb een simpel voorbeeld bijgevoegd.

kortom: als ik meer dan 1 vestiging heb wil ik dat excel de standaard vragen uit rij 10/11 naar onderen kopieert zo vaak als er een vestiging is.

ik heb op dit moment werkelijk geen idee hoe ik het zou kunnen doen. VBA, Macro.....???

alle hulp is welkom.
groet Barry
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 22
neem eens een macro op met de handelingen die je nodig hebt
dan kom je een heel eind.
maak er een loopje om heen die dat herhaald met het betreffende getal.
 
thx, ik zal het eens proberen. Zie alleen nog even niet hoe ik de macro kan starten op basis van een antwoord in een cel. Tips?
 
dank VenA en sylvester. Dat change event zou zo mar wat kunnen zijn maar ik ben al een eind op weg met een macro. Ik vermoed dat ik er nu wel uit kom.
nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan