Cellen kopieren naar ander tablad zonder formules maar met bestaande opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk van DIjk

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Graag zou ik van tablad input ( ruwe data ) de cellen in kolom a t/m r kopieren naar tablad output zonder formules maar met opmaak.

Daarna de cellen in kolom s t/m aj onder de eerste vrije rij op tablad output.

Daarna de cellen in kolom ak t/m cs onder de eerste vrije rij op tablad output.

Vervolgens de duplicaten eruit halen ( op totale rij ) en daarna sorteren op kolom "k" (alfabetisch)

Uitkomst is zoals aangegen in het voorbeeld op tabblad output

De kopteksten blijven en worden niet mee gekopieerd. Aantal rijen liggen niet vast.

Wie kan mij helpen ?

mvg , Dirk

Bijlagen

Hij werkt bijna.

Kopteksten plaats ik niet die staan er altijd. Op tabblad input is dus de start rij 3 en op tabblad output rij 2

Ik had een klein foutje gemaakt en dat is dat alles wat geplakt word op tabblad output niet kolom a moet zijn maar kolom b.

Daarnaast plakt hij nu formules en ik wil gewoon de waardes plakken.

mvg , Dirk

Laatst bewerkt:
Bijna hij kopiert nu niet de formules maar ook niet de juiste waarden zoals in (kopie 123)

Ik heb in het bijgevoegde bestand geel gemarkeerd wat ik bedoel.

Bijlagen

Output moest 1 kolom opschuiven, dus A t/m R gaat naar B t/m S.
In jouw voorbeeld ben je begonnen in kolom A.
Wat is nu juist?
En waar is kopie 123?

Sorry in het voorbeeld doelde ik puur op de functie '' plakken 123 '' ( plakken op waarden )

de rest van de macro is perfect.

Het gaat er dus om dat hij de waardes kopiert en plakt zoals ze zijn ( dus geen formules etc. ) van tablad .

Ik hoop dat je dit zo beter begrijot

Dat werkt inderdaad een stuk beter.

Ik heb heb getest met de ruwe data hier en dat werkt perfect dus dank daarvoor.

Alleen heb of ik het niet goed uitgelegd of elkaar verkeerd begrepen :

Als er vb 100 rijen input zijn ( zonder headers geteld ofc ) (rijen zijn variabel per input ) dan is het de bedoeling dat eerst rij 1 t/m 100 kolom a t/m r op rij 1 t/m op blad output komt (start in kolom b ) en daar onder komen dan op rij 101 ( eerste vrije rij ) t/m 200 kolom s t/m aj van blad input en dan op rij 201 ( eerste vrije rij ) t/m 300 kolom ak t/m cs van blad input.

Nu heb je het om en om gedaan .

Dat maakt toch helemaal niets uit als je daarna op kolom K sorteert?

Eens maar dan moet er een extra sorteerkolom voorwaarde in komen en dat is dan kolom "b" waarbij "k" voor "b" gaat. Dit zou dan de uitkomst zijn zoals het gepresenteerd moet worden

Je wensen uit #9 én #11 zijn in bijgaande versie verwerkt, maar dan hoop ik dat je je niet nog eens bedenkt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan