cellen kopieren van werkblad 1 en dan plakken op werkblad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

purmerpeter

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2013
Berichten
5
beste experts,

ik ben op zoek naar een eenvoudige vba code die ik kan toepassen in mijn excel werkboek.
Nu moet ik steeds handmatig gegevens invoeren op een verzamelblad wat volgens mij ook automatisch kan d.m.v. vba
het is dan de bedoeling dat een paar gegevens op het blad waarop ik werk zoals mijn weeklijsten gekopieerd word naar het verzamelblad
op het verzamelblad moet dan wel telkens een nieuwe regel toegevoegd worden zodat er niets overschreven word
Ik hoop dat er iemand een pasklare oplossing voor mij heeft.

met vriendelijke groet,
Peter
 

Bijlagen

  • help.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 18
Die pasklare oplossing heb je al: gebruik gewoon een draaitabel in plaaats van dezelfde gegevens dubbel invoeren.
 
Laatst bewerkt:
hoi snb,

mijn weeklijsten zijn best complex. elke week schrijft deze automatisch weg naar een pdf.
als ik een nieuwe weeklijst begin dan moet de resultaat van de week ervoor niet overschreven worden.
draaitabellen begrijp ik hierbij niet zo goed.
als ik maar een kort stukje vba code heb kan ik deze zelf verder uitwerken naar het gewenste resultaat.
hoop dat je me alsnog hierbij wilt helpen
 
Hallo Peter,

Je kunt de handelingen die je doet om te kopieren opnemen en een sneltoets toekennen.
In de taakbalk BEELD vind je MACRO's, hier kan je macro opnemen kiezen en dan een sneltoest(combinatie) toevoegen.
Misschien kan je hier wat mee, succes.

met vriendelijke groet,
Ewoud
 
In dit forum (en soortgelijke andere) wordt altijd gevraagd naar representatieve voorbeeldbestanden.
Uit het door jou geplaatste voorbeeld blijkt geen enkele vorm van complexiteit waarvan je in #3 gewag maakt.
Ik betwijfel of je wel op de hoogte bent van de mogelijkheden van Excel.
 
ik begrijp wel hoe je een macro kan aanmaken
mijn probleem is eigenlijk dat er telkens bij het kopieren naar de volgende lege regel moet worden gezocht om dat die paar gegevens weg te schrijven
 
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
Range("A2:C2").Select
Selection.Copy
Sheets("Blad2").Select
Range("A2:C2").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False

End Sub

mijn probleem is dus dat bij de volgende kopieeractie de vorige gegevens niet overschreven worden maar automatisch naar de volgende lege regel geplaatst word
 
laat maar zitten ik heb reeds de oplossing gevonden

Sub copy()
With Sheets("Blad1")
.Range("A3:c3" & .Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row).SpecialCells(xlCellTypeVisible).EntireRow.copy _
Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan