Beste forumleden,
Ik zal mezelf eerst even voorstellen: ik ben Jordi, 22 jaar en werkzaam bij BOM Engineering als HTS Mechanical Engineer. Nu ben ik al enige tijd bezig aan een groot project voor één van onze klanten en inmiddels ben ik aangeland bij het maken van checklisten, zodat we het onderhoud aan bepaalde motoren in een achtbaan kunnen gaan monitoren.
Het probleem wat ik echter ondervind in Excel is het volgende:
- Op blad 1, kolom 1 heb ik via gegevensvalidatie een lijst gemaakt waaruit onze klant kan kiezen welk motornummer gecontroleerd is.
- Deze complete lijst staat op blad 2, kolom 1. Echter heb ik in kolom 2, 3 en 4 van blad 2 ook wat gegevens van deze motor staan, zoals het oude motornummer, de locatie en het vermogen.
- Nu zou ik graag zien dat, wanneer een bepaalde motor gekozen wordt in kolom 1 op blad 1, dat deze gegevens (oud nummer, locatie, vermogen) in de kolommen daarnaast verschijnen (de gegevens uit blad 2).
Werken met 'als dan' is eigenlijk niet echt een optie, aangezien er zo'n 100 motoren zijn. Een regel met 100 voorwaardes wordt dus wel erg veel werk. Het is ook geen optie om dit handmatig bij te laten voegen door de uiteindelijke gebruikers, aangezien we graag eenduidige informatie willen ontvangen van onze klant om alles juist in kaart te brengen (het moet ******proof worden).
Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan helpen.
Ik kan vanaf mijn werk geen testbestandje uploaden wat mijn bovenstaande probleemomschrijving verduidelijkt, dat zal ik vanavond even uploaden vanaf mijn persoonlijke computer.
Mochten er vragen zijn ontstaan omdat ik iets niet duidelijk heb omschreven, mail me alsjeblieft op j.schneijderberg at bomengineering.nl (at even vervangen door @, dit om spam van computers te voorkomen)
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Jordi
Ik zal mezelf eerst even voorstellen: ik ben Jordi, 22 jaar en werkzaam bij BOM Engineering als HTS Mechanical Engineer. Nu ben ik al enige tijd bezig aan een groot project voor één van onze klanten en inmiddels ben ik aangeland bij het maken van checklisten, zodat we het onderhoud aan bepaalde motoren in een achtbaan kunnen gaan monitoren.
Het probleem wat ik echter ondervind in Excel is het volgende:
- Op blad 1, kolom 1 heb ik via gegevensvalidatie een lijst gemaakt waaruit onze klant kan kiezen welk motornummer gecontroleerd is.
- Deze complete lijst staat op blad 2, kolom 1. Echter heb ik in kolom 2, 3 en 4 van blad 2 ook wat gegevens van deze motor staan, zoals het oude motornummer, de locatie en het vermogen.
- Nu zou ik graag zien dat, wanneer een bepaalde motor gekozen wordt in kolom 1 op blad 1, dat deze gegevens (oud nummer, locatie, vermogen) in de kolommen daarnaast verschijnen (de gegevens uit blad 2).
Werken met 'als dan' is eigenlijk niet echt een optie, aangezien er zo'n 100 motoren zijn. Een regel met 100 voorwaardes wordt dus wel erg veel werk. Het is ook geen optie om dit handmatig bij te laten voegen door de uiteindelijke gebruikers, aangezien we graag eenduidige informatie willen ontvangen van onze klant om alles juist in kaart te brengen (het moet ******proof worden).
Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan helpen.
Ik kan vanaf mijn werk geen testbestandje uploaden wat mijn bovenstaande probleemomschrijving verduidelijkt, dat zal ik vanavond even uploaden vanaf mijn persoonlijke computer.
Mochten er vragen zijn ontstaan omdat ik iets niet duidelijk heb omschreven, mail me alsjeblieft op j.schneijderberg at bomengineering.nl (at even vervangen door @, dit om spam van computers te voorkomen)
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Jordi
Laatst bewerkt: