• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen koppelen en weer geven op ander tablad

Status
Niet open voor verdere reacties.

robtg

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Goede avond allemaal,

Ik ben een echte newby op het gebied van excel dus zoek een beetje hulp.
Ik heb een ranglijst gemaakt ,een top 25.
En op tablad 2 heb ik een lijst gemaakt met gegevens van de personenen waar ik mee speel.
Nu wou ik graag dat op tablad 2 de gegevens van de persoon op de horizontale lijn worden gekoppeld, en op basis van het totaal aantal vrienden punten worden
gesorteerd en dan van hoog naar laag worden weer gegeven op tabblad 1

is dit mogelijk alvast erg bedankt voor jullie hulp

groeten robbie

Bijlagen

@ Cobbe
Op Uw wijze loopt de ranking mis als je meerdere personen met dezelfde punten hebt. Dan krijg je in je ranking bv 1,1,3
Daarom heb ik (zie bijlage) 2 kolommen extra gemaakt voor de berekening van de ranking, die je indien gewenst kan verbergen.
Kolom K voor de rankingberekening van de nieuwe punten en Kolom L voor de vorige punten (deze kolommen wel instellen op 3 cijfers na de komma)

Grtjs.
Armand

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage ranglijst.xlsxBeste cobbe en bowlingman hartstikke bedankt voor jullie tijd en moeite , het werkt beina zoals ik wil.
Alleen de berekening in de kolommen D,E,F klopt niet want deze moet worden F-D=E
En mijn vraag is op het moment dat ik bij Actief verander van yes naar no of andersom of de kleur dan mee kan veranderen naar rood of groen.
Kan ik de lijst met vliegers evt wel wel langer maken naar de 30 zodat de runners-up wel in de vliegerslijst al worden mee genomen, maar niet in de top 25 zichtbaar zijn.

Ps heb de lijst al in kleur aangepast en gegevens er instaan zie bijlage

Nogmaals bedankt
groeten Robbie

Laatst bewerkt:
Nog een foutje mijn schuld

:confused:

Cobbe bedankt voor je snelle aanpassing alleen ik heb echter een foutje gemaakt en dat is dat de formule moet zijn D-F=E bij het blad vliegers.

want het oude aantal weet ik en het nieuwe ook dus is het van belang dat we kunnen zien wat ze zijn gestegen.

Jij had het goed gedaan en ik verkeerd gekeken waarvoor mijn excuus.

Groeten Robbie :thumb:

Cobbe bedankt voor je snelle aanpassing alleen ik heb echter een foutje gemaakt en dat is dat de formule moet zijn D-F=E bij het blad vliegers.

want het oude aantal weet ik en het nieuwe ook dus is het van belang dat we kunnen zien wat ze zijn gestegen.

Jij had het goed gedaan en ik verkeerd gekeken waarvoor mijn excuus.

Groeten Robbie

En wat is nu de vraag? In kolom E staat deze formule toch al:
Code:
=ALS($F5="";"";$D5-$F5)

Hij geeft bij de berekening een negatief getal dus als ik bv bij kampfigel bij de oude punten 182000 zet , en bij de nieuwe punten 182547 geef hij erbij -547 aan dat klopt niet toch?

Moet dan toch 547 zijn

Of gaat dit niet?

groeten robbie

Ik wil u wel helpen maar dan moet er ook iets van u uit gaan.
Of je bent met mijn voet aan 't spelen.
In kolom D staat het nieuwe puntentotaal
In kolom F staat het oude puntentotaal
In kolom E staat de formule =D-F

Dat alles geeft toch het puntenverschil van kolom D en F
Voor zover het nieuwe puntentotaal groter is dan het oude krijg je GEEN negatieve uitkomst.

Maar wat het ook moge zijn; zo'n eenvoudige formule zal je toch wel zelf naar je hand kunnen zetten, denk ik zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan