• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toxicgod

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Eerste vraag was heel goed beantwoord en nu heb ik een tweede vraag.

Hoe kan je een cel koppelen aan een andere, Stel dat een cel door berekening een stap lager gaat dat de cel die daarnaast staat meegaat. alleen staat in die cel een naam.

dus bijv.

cel h2 stond 34 en in cel G2 stond "HALLO"
maar na berekening gaat de getal 34 naar cel H3 maar dan moet "HALLO" automatisch van cel G2 naar cel G3.

dus ik wil weten of het mogelijk is om 2 cellen aan elkaar te koppelen en wanneer er eentje verplaatst die andere dan automatisch meegaat.

volgens mij kan je dat doen met

=if(H2=34;"Hallo";" ")
en die formule kopieer je dan naar beneden door.

oja voor nederlands verise zou het moetne zijn
=als(H2=34;"Hallo";" ")

groetjes

Element999

Hoi Toxicgod,

Ik heb het idee dat deze vraag verband heeft met de vorige.

De formule vergelijken geeft een getal varierend van 1 tot 10, corresponderend met de plaats in het bereik H11:H20. Stel dat team 6 bovenaanstaat dan staat in H26 als uitkomst 6. Met index(A$11:A$20;$H25) vind je vervolgens Team 6 als de teamnamen in dat bereik staan. Wordt door de uitslagen team 3 eerste dan verandert H25 automatisch in 3 en wordt A25 automatisch Team 3.

Door het aanpassen van de kolomletters kun je vervolgens alle resultaten van het bereik in de regels 11:20 overzetten naar de regels 25:34

Op de onderstaande link staat een competitieschema voor een handbalcompetitie met maximaal 12 teams.
http://home.planet.nl/~rkop5152/download/downloadhbal.htm

Jeroen

Hoe kan je trouwens deze regels aan elkaar maken.

=ALS(M3=N3;1)

=ALS(M3< N3;0)

=ALS(M3>N3;3)

Zal best simpel zijn alleen ik weet het niet :-)

hartelijk dank.
het werkt. alleen als er geen scores zijn ingevoerd geeft hij 1 aan. dat komt omdat beide velden leeg zijn dus ze zijn gelijk aan elkaar. maar als je wilt dat wanneer de velden leeg zijn hij 0 aangeeft. hoe moet dat dan?

ik hoop dat jullie met deze vraag kunnen helpen. dan heb ik alle gegevens die ik nodig heb.

alvast bedankt

=ALS(M3 + N3=0;0;ALS(M3 = N3;1;ALS(M3 < N3;0;ALS(M3 > N3;3))))

Hoi Toxicgod,

Met isleeg(M3) of met aantal(M3:N3)=0 kun je checken of een uitslag ingevoerd is.

Nog een tip:
Stel uitslag 2-1 in C10
E10: =Waarde(deel(C10;1;vind.spec("-";C10)-1))) krijg je 2.
F10: =Waarde(deel(C10;vind.spec("-";C10)+1;9))) krijg je 1.
G10: =(E10=F10)+(E10>F10)*3, voor het aantal punten thuisploeg

C10 in opmaak als Tekst (anders maakt excel data van uitslagen en dat wil je niet!). Op deze wijze kun je een uitslag in 1 cel kwijt.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan