• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen koppelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvandijk79

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Ik wil graag cel A1 van Blad2 koppelen aan cel A1 van Blad1, zo dat wanneer ik cel A1 van Blad1 verplaats naar een andere lokatie, zeg C3 Blad1, de inhoud van cel A1 Blad 2 leeg is/wordt.

Schematisch alsvolgt:
cel A1 Blad1 heeft als waarde Test
cel A1 Blad2 heeft als waarde Test, doordat deze gekoppeld is aan A1 Blad1
cel A1 Blad1 verplaats ik naar cel C3 Blad1
cel A1 Blad2 heeft als waarde Test, doordat deze nu gekoppeld is aan C3 Blad1

Gewenste situatie:
...
cel A1 Blad2 is leeg, doordat deze nog steeds gekoppeld is aan A1 Blad1 en deze cel is nu leeg.

Is dit mogelijk?

Dit kan door op Blad2 cel A1 neer te zetten:
Code:
=Blad1!A1
En vervolgens de cel A1 op Blad A1 te verslepen. Je moet de broncel niet kopïeren want dan lukt het niet.
In plaats van de verwijzing in te tikken, kun je ook het =-teken intypen en dan met de muis op tabbladnaam Blad1 klikken en vervolgens op cel A1 klikken en dan op OK.

Richard

Ik wil graag cel A1 van Blad2 koppelen aan cel A1 van Blad1, zo dat wanneer ik cel A1 van Blad1 verplaats naar een andere lokatie, zeg C3 Blad1, de inhoud van cel A1 Blad 2 leeg is/wordt.

Schematisch alsvolgt:
cel A1 Blad1 heeft als waarde Test
cel A1 Blad2 heeft als waarde Test, doordat deze gekoppeld is aan A1 Blad1
cel A1 Blad1 verplaats ik naar cel C3 Blad1
cel A1 Blad2 heeft als waarde Test, doordat deze nu gekoppeld is aan C3 Blad1

Gewenste situatie:
...
cel A1 Blad2 is leeg, doordat deze nog steeds gekoppeld is aan A1 Blad1 en deze cel is nu leeg.

Is dit mogelijk?

Beste Richard,

Door te verslepen verandert bij mij de verwijzing in cel A1 Blad2 naar de "nieuwe cel" waarnaar ik de bron heen gesleept heb. Oftewel cel A1 Blad2 verwijst nu naar cel C3 Blad1.

Groet, Rob

Hoi Rob,

Ik had je verkeerd begrepen.
Wat jij wilt lukt alleen met VBA, en dan ingewikkeld VBA als je veel cellen met verwijzigingen hebt.
het mooie van Excel is namelijk dat als je een cel versleept de celverwijzingen meegaan.

Richard

Hoi Richard,

Dat is jammer. Ik ga het op een andere manier invullen. In ieder geval bedankt voor je tijd en hulp.

Groet, Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan