• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen laten kleuren bij een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertHeinen

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2013
In het Jubilea excel bestand wat ik heb toegevoegd, zou ik graag de cel in kolom M geel willen kleuren als vorig jaar iemand 12,5 jaar getrouwd is.
Anders in kolom N de cel geel laten kleuren als deze dit jaar 12,5 getrouwd is.
12,5 jaar getrouwd moet dus vorig jaar zijn geweest of anders voor het eind van dit jaar nog kunnen gebeuren.

Hoop dat iemand kan helpen.

Bijlagen

In bijgevoegd bestand is de voorwaardelijke opmaak aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

In bijgevoegd bestand is de voorwaardelijke opmaak aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit is niet wat ik bedoel.
De bedoeling is dat, alleen als je vorig jaar of in dit jaar 12,5 jaar getrouwd bent de desbetreffend cel in de kolom verkleurd.
Bij bv 25 jaar werkt het wel goed.

Volgens mij klopt het zo beter met wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Volgens mij klopt het zo beter met wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik leg het waarschijnlijk moeilijk uit.
Bij de huwelijksdatum 02-02-01 zou in de kolom van vorig jaar de cel moeten kleuren en bij huwelijksdatum 04-08-01 zou dan de cel in kolom eind dit jaar moeten kleuren.
Ik wil graag zien in welk jaar (vorig jaar of dit jaar) iemand 12,5 jaar getrouwd is (geweest)

Hoop dat ik het nu beter uit leg.
De 12 en de 13 die er in staan zijn de jaren die zie nu, vorig jaar en volgend jaar getrouwd zijn.
Als iemand weet om er 12,5 jaar zichtbaar van kan maken in het jaar dat ze hun 12,5 huwelijk behaald hebben mag dat ook.

Alvast bedankt.

Als ik het goed begrepen heb, is het nu wel in orde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Als ik het goed begrepen heb, is het nu wel in orde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bij de 2e huwelijksdatum is nu cel eind vorig jaar en eind dit jaar geel gekleurd.
Het zou bij deze datum alleen eind vorig jaar geel gekleurd moeten zijn.
Want eind dit jaar zijn ze inmiddels al weer 13,5 jaar getrouwd en dat willen we dan niet meer zien.
Bij de eerste datum zijn ze dit jaar 12,5 jaar getrouwd en dus ook op het eind van dit jaar.
Dus alleen op het eind jaar dat ze 12,5 jaar getrouwd zijn moet de cel geel kleuren.
Dus 31-12 van het jaar kijken of ze dat jaar 12,5 getrouwd zijn geweest. Dan geel kleuren en de andere jaren niet meer.

Sorry dat ik zo lastig ben.

Nieuwe poging.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit is hem, het is gelukt.
Nog een vraag(je).
Is de tekst in het veld die kleurt zo in te stellen dat er dan 12,5 in komt te staan.
Het is dan duidelijker dat het om een 12,5 jarig huwelijk gaat.
Ben in ieder geval blij dat het vorig probleem is opgelost.
Dank daarvoor.

De formule controleert of het aantal jaren 13 is en het aantal maanden kleiner is dan 6 en
De formule controleert of het aantal jaren 12 is en het aantal maanden groter is dan 6.

Wordt aan 1 van deze voorwaarde voldaan dan verschijnt 12,5 op het scherm.
In alle overige gevallen wordt het aantal jaren getoond.

Vergeet niet om de vraag op opgelost te zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule controleert of het aantal jaren 13 is en het aantal maanden kleiner is dan 6 en
De formule controleert of het aantal jaren 12 is en het aantal maanden groter is dan 6.

Wordt aan 1 van deze voorwaarde voldaan dan verschijnt 12,5 op het scherm.
In alle overige gevallen wordt het aantal jaren getoond.

Vergeet niet om de vraag op opgelost te zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oke, nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan