• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen laten staan bij slepen van formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Ik begin jullie intussen wel erg vaak lastig te vallen, maar ik heb nog een vraagje.
Ik heb een formule in in cel D8 [=C14*((ABS(D5-D4))/C15)] werkt allemaal prima, maar ik wil die graag ook in E8, F8, G8, etc. dus ik sleep hem naar die cellen. Hierdoor veranderen alle cellen het wordt dus D14*((ABS(E5-E4))/D15) ik wil alleen dat C14 en C15 blijven staan en dus niet veranderen in D14 en 15, hoe kan ik dit oplossen?

Barry

Door de adressen absoluut te maken.
Ga hiervoor met de cursor op de celadressen in de formule staan en klik op F4
Je krijgt dan

=$C$14*((ABS(D5-D4))/$C$15)

Mvg

Piet

Laatst bewerkt:
Ik begin jullie intussen wel erg vaak lastig te vallen, maar ik heb nog een vraagje.
Ik heb een formule in in cel D8 [=C14*((ABS(D5-D4))/C15)] werkt allemaal prima, maar ik wil die graag ook in E8, F8, G8, etc. dus ik sleep hem naar die cellen. Hierdoor veranderen alle cellen het wordt dus D14*((ABS(E5-E4))/D15) ik wil alleen dat C14 en C15 blijven staan en dus niet veranderen in D14 en 15, hoe kan ik dit oplossen?

Barry

=$C$14*((ABS(D5-D4))/$C$15)

Let op de 'dollartekens'
Je moet - voordat je met de formule gaat 'slepen' de celverwijzing naar C14 en C15 absoluut maken.
Dat doe je door vóór de c te klikken en op de functietoets F4 te drukken. Hierdoor wordt de gehele celverwijzing absoluut.
Hierna kan je de formule coiëren en worden alleen de z.g. 'relatieve' celverwijzingen aangepast aan de nieuwe positie.

Hoi Piet,

Je was me nét even voor.

Nu moet het haast wel duidelijk zijn ;)

Ga naar de fomulebalk
Selecteer de gehele formule
R muisknop : Kopieren
belangrijk : druk op ESC
Ga naar de cel waarin je de formule wil kopieren
R muisknop : Plakken

GiMe

met formule copieren gaat het hiet want D4 en D5 moeten steeds veranderen in E F en G

wim

Inderdaad, had de vraag onzorgvuldig gelezen.
Mijn "methode" is alleen van toepassing indien ALLE cellen $$ (absoluut) moeten blijven.

GiMe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan