• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen laten verkleuren aan de hand van voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GEVANBOMMEL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2018
Ik ben een planning overzicht aan het maken en wil graag cellen laten verkleuren indien deze aan bepaalde waarden voldoen.
Graag had ik advies hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb een bestand toegevoegd als voorbeeld.
Bekijk bijlage Project-Planning_TEST.xlsx

Het zit zo, Links staan de werknemers en de datum wanneer deze aan een project gaan werken.
Ik wil graag dat de vakjes rechts naast de werknemers op kleur van de werknemer veranderen als dit vakje op de ingeplande datum valt.

In het voorbeeld vakje (3-JAN) heb ik de onderstaande formule gebruikt die ik als voorwaardelijke opmaak wilde gebruiken. Maar dit werkt niet.
De waarde voor waar en onwaar heb ik in de voorwaardelijke opmaak weggelaten.
=ALS(EN($Q$2>=$G$5;$Q$2<=$H$5;F5=Setup!$E$6);1;0)

Of is dit te gecompliceerd en kan het makkelijker? Al het advies is welkom.

In je voorbeeld zitten volgens mij 2 foutjes:
1. De waarde zal sowieso 0 zijn omdat 3 januari buiten de range 1 tot 2 januari valt
2. De verwijzing naar de setup-tab is naar een andere persoon dan die op regel 5 staat

Ik weet niet waarom je nog wilt verwijzen naar de tab setup. De naam staat al in kolom F. Dit gedeelte zou ik er dus uithalen. Daarnaast hoef je niet alles "vast" te zetten met $. Dit is alleen maar lastig met doortrekken naar andere kolommen/ cellen.

Ik zou de volgende formule in Q5 zetten:
Code:
=IF(AND(Q$2>=$G5;Q$2<=H$5);1;0)

Dankje Cobbe dat is hem bijna. heb hem iets aangepast en het werkt TOPPIE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan