• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen Leeglaten als er een 0 waarde staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hallo iedereen, ik heb zowaar nog een vraag.
Ik heb een voorbeeld bestand bijgestuurd van mijn probleem.
In het voorbeeld bestand staan een aantal waarden in de rechter tabel.
Als ik deze waarden laat verwijzen naar de linker tabel, dan wil ik dat als er geen naam is ingevuld dat deze dan ook niet wordt aangevuld met de rest van de informatie.

Hoe kan ik dit oplossen?

MvG
Daan

Bijlagen

Hierbij bedoel ik ook dat hij de overige waarden ook niet meeneemt in de tabel.
Groeten

PS: mocht het mogelijk zijn ook de opmaak.

de rest kan je zelf?
Code:
=ALS(I6="";"";I6)

Succes,
Martin

de rest kan je zelf?
Code:
=ALS(I6="";"";I6)

Succes,
Martin

Sorry man, ben wat deze functies vrij een leek. Zou je het in het test bestand kunnen laten zien, want ook als ik de Als functie gebruik lukt het bij mij niet. ik moet het eerst zien dan lukt het waarschijnlijk. Hij moet dus echt leeg blijven. ik wil ook geen 0 waarde zien.
Groeten

PS; De waardes moeten dus ook niet meegenomen worden in eventuele verdere berekeningen.

Probeer de F1 (help) van excel ook eens, deze geeft hier een vrij duidelijke uitleg over.
Mocht je toch nog vragen hebben horen we ze.

Succes,
Martin

Bijlagen

Probeer de F1 (help) van excel ook eens, deze geeft hier een vrij duidelijke uitleg over.
Mocht je toch nog vragen hebben horen we ze.

Succes,
Martin

Sorry ik doe precies wat je zegt, maar ik heb de tabellen zelf in twee verschillende bladen gezet, maakt dit veel uit? Want nu geeft hij gewoon de formule weer als ik op enter druk.

:S

kan je je huidige xls ff posten dan kunnen we met je meekijken...

Code:
=ALS(I6="";"";I6)
Als je de I6 aansleept (blauw maakt) kan je daarna een andere cel aanwijzen , ook op een ander tabblad.
Als je voor de 1e I een $ teken zet, zet je die kolom "vast" zodat je de formule ook sleepbaar maakt naar rechts (in jouw voorbeeld)

Succes,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan