• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen leegmaken en weer vullen met behulp van een keuzeknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

night owl

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Goedenavond,

Voor een Excelsheet waarin ik mijn financiën wil beheren, probeer ik gebruiksvriendelijker te maken voor mezelf.
In cel A2 en B2 staat informatie die exact gekopieerd is naar cel E18 en F18.
Nu is de bedoeling dat er in cel D2 een knop is waarop je kan drukken. Het mooiste zou zijn dat als je er een keer op drukt, de cellen E18 en F18 wordt leeg gemaakt.
Als je dan nog een keer op die knop drukt, dan verschijnt die verwijderde tekst weer terug in cel E18 en F18.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Het bestandje zal ik in dit bericht voegen.

Bijlagen

Simpel geschreven zodat je makkelijk kan volgen wat er gebeurt:
Bekijk bijlage 335817

Beste Edmoor,

Hartstikke bedankt voor je tijd!
Ik ben er heel erg blij mee.
Als ik zo vrij mag zijn om daar nog een vraag over te stellen... Als ik via VBA een keuzeknop uitkies, hoe kan ik ervoor zorgen dat de coderingen aan die knop wordt gekoppeld?
Jouw hulp was exact waar ik naar op zoek was maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik deze handeling kan herhalen, als je begrijpt wat ik bedoel?

Vriendelijke groet,

night owl

Als je een knop hebt toegevoegd kan je er met rechts op klikken om de opties te bekijken.
Met de optie "Bewerken" kan je de tekst op de knop aanpassen.
De optie "Programmacode weergeven" brengt je naar de VBA editor in de juiste subroutine om de code voor die knop toe te voegen of te wijzigen.
Gebruik hiervoor wel een knop uit het onderste lijstje bij het toevoegen van een object.
Dit dus in de tab "Ontwikkelaars".

Laatst bewerkt:
Als je een knop hebt toegevoegd kan je er met rechts op klikken om de opties te bekijken.
Met de optie "Bewerken" kan je de text op de knop aanpassen.
De optie "Programmacode weergeven" brengt je naar de VBA editor in de juiste subroutine om de ocde voor die knop toe te voegen of te wijzigen.
Gebruik hiervoor wel een knop uit het onderste lijstje bij het toevoegen van een object.

Bedankt voor je snelle reactie Edmoor.
Ik ga er meteen mee aan de slag.

Groet,
night owl

Succes :)
Wellicht dat dit je ook kan helpen:
https://www.excel-pratique.com/en/vba.php

Tip:
Gebruik op dit forum ook de "+Reageer op bericht" knop in plaats van de Quote knop om op een bericht te reageren.

Dankjewel!
En alle tips neem ik van harte aan en ook bedankt voor de link.
Daar ga ik ook even naar kijken.

Ik ben je dankbaar.

Vriendelijke groet,

night owl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan