• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen leegmaken met formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoi,

Ik wil graag dat bepaalde cellen worden leeggemaakt als ik een voorwaarde opgeef voor 1 cel. Bijvoorbeeld als ik een cijfer invul in cel C2 dat de bestemde cellen leeg worden.
Zie bijlage

Bedankt!
Conny

Bijlagen

Wat heeft de bijlage met de vraag te maken?

=als(isgetal(c2);bestemdecellen = ""; bestemdecellen = iets anders)

Je vraag is veel te vaag om antwoord te kunnen geven:
Bijvoorbeeld als ik een cijfer invul in cel C2 dat de bestemde cellen leeg worden.
Er is geen enkele 'formule' te bedenken die een bestemde cel laag kan maken. Op zijn minst moet je weten wélke cel leeg gemaakt moet worden.
Daarnaast kun je met een formule geen cel leegmaken; je kunt hooguit een formule in een cel zetten die de suggestie wekt dat de inhoud van die cel "leeg" is. Wil je een cel écht leeg hebben, dan kan dat alleen met een macro die cel A ceckt op inhoud, en cel B leegmaakt. Dan is die cel ook echt leeg.

Dus wat wil je precies?

inderdaad

Inderdaad, erg wazig.
2e poging...
als ik in cel c2 een 5 invul wil ik dat cel a2 en b2 leeg worden. Ik heb wat nieuws gemaakt, daar lukt het me. Zie bijlage.

De reden is dat ik in een word bestand via mailmerge de cellen A2, B2 en C2 alleen zichtbaar wil hebben als C2 groter is dan 5,5. Dat gaat me zo lukken; wellicht omslachtig maar effectief ;-)

Bijlagen

De gebruikte oplossing is even handig als overbodig, want de kolommen E en F heb je helemaal niet nodig; het door jou gewenste resultaat kun je prima in je Word document regelen (met een ALS ... DAN ... ANDERS veld). Gebruik tabellen (waarin dan ook gemaakt) alleen om je data op te slaan; doe alle verdere automatisering in het ontvangende pakket.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan