• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen leegmaken voor kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumping

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo allemaal,

Het volgende:
Ik heb een tabblad met in kolom a een aantal klant nummers.
In kolommen b - u staan waarden die worden toegevoegd aan het klant nummer zodat deze gegevens in access ge-importeerd kunnen worden. Komma seperated file.
In kolom y heb ik een samenvoegformule neergezet die kolom a - y netjes samenvoegt, tot hier geen probleem..

Nu is het zo dat er dagelijks een vergelijk wordt gemaakt tussen nieuwe klantnummers en bestaande klantnummers.
Dit aantal wisselt sterk per dag. De ene dag hebben we 1200 klanten en de dag erop nog maar 1195, maar kan best zijn dat we overmorgen weer 1205 klanten hebben.

Ik wil de formule in kolom y exporteren naar een txt bestand, maar de formule heb ik ingevuld staan tot aan rij 3500..
Wanneer ik een kopie maak van de lijst middels :
Range("Y2").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.Copy

Dan worden alle velden tot aan 3500 gekopieerd en krijg ik een "" in mijn tekst bestand, hetgeen in access weer grote problemen geeft...

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

dank

Hallo Jumping,

Wat gebeurt er als je onderstaande code zou toepassen?
Code:
Sheets("Blad1").Columns(25).SpecialCells(2).offset(1).copy
Met vr gr
Jack

M.i. zou je je formule in kolom Y kunnen aanpassen zodat - indien in kolom A geen klantnr meer staat - de waarde "" wordt getoond. Dus iets in de trant van:

als(a1234="";"";[de formule die je nu ook gebruikt])

ok, ik heb het geprobeerd, maar nu hou ik in die kolommen een spatie over, dus die cellen worden alsnog geselecteerd.
Ik ga wel een stukje code schrijven die regels verwijderd die een spatie bevatten.

Jack, kan je mij eens uitleggen wat de functie doet?

Groet!

Jack, kan je mij eens uitleggen wat de functie doet?

Hallo Jumping,

Ik denk dat Sheets("Blad1").Columns(25) voor zichzelf spreekt.
SpecialCells(2) waarbij de 2 staat voor: xlCellTypeConstants. Cellen die constanten bevatten.
offset(1) waarbij vanaf kolom Y cel Y1 één rij naar beneden gekeken wordt, dus Y2.

Met vr gr
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan