bowlingman
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 okt 2007
Hallo,
Ik heb een file voor onze Bowlingliga waar 25 sheets ("Speeldagen") inzitten, waar ik na elke speeldag de scores van de teams inbreng.
Nu wil ik, als er een nieuw seizoen begint, in deze sheets verschillende cellen terug leeg maken om de nieuwe scores in te brengen.
Tot nu toe deed ik dit steeds handmatig sheet per sheet.
Ik heb nu door te testen het voor mekaar gekregen om dit in één maal te doen met een macro.
De volgende code (voorlopig met 10 sheets) heb ik in een module staan en via een cmb roep ik deze aan
Nu is mijn vraagje :
Kan ik de sheets "Speeldag 1, Speeldag 2, enz....." op een kortere manier in de Array weergeven of moet dit gebeuren zoals in de code maar dan t/m "Speeldag 25"
Alvast bedankt
Ik heb een file voor onze Bowlingliga waar 25 sheets ("Speeldagen") inzitten, waar ik na elke speeldag de scores van de teams inbreng.
Nu wil ik, als er een nieuw seizoen begint, in deze sheets verschillende cellen terug leeg maken om de nieuwe scores in te brengen.
Tot nu toe deed ik dit steeds handmatig sheet per sheet.
Ik heb nu door te testen het voor mekaar gekregen om dit in één maal te doen met een macro.
De volgende code (voorlopig met 10 sheets) heb ik in een module staan en via een cmb roep ik deze aan
Code:
Sub Wissen()
tekst = "Alle scores worden gewist! Wilt U doorgaan,"
knoppen = vbYesNo
antwoord = MsgBox(tekst, knoppen)
If antwoord = vbYes Then
Sheets(Array("Speeldag 1", "Speeldag 2", "Speeldag 3", "Speeldag 4", "Speeldag 5", "Speeldag 6", "Speeldag 7", "Speeldag 8", "Speeldag 9", "Speeldag 10")).Select
Range("A4:B6,G4:L6,R4:S6,X4:AC6,A20:B22,G20:L22,R20:S22,X20:AC22,A36:B38,G36:L38,R36:S38,X36:AC38").Select
Selection.ClearContents
Sheets("Start").Select
End If
End Sub
Kan ik de sheets "Speeldag 1, Speeldag 2, enz....." op een kortere manier in de Array weergeven of moet dit gebeuren zoals in de code maar dan t/m "Speeldag 25"
Alvast bedankt