• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik heb een file voor onze Bowlingliga waar 25 sheets ("Speeldagen") inzitten, waar ik na elke speeldag de scores van de teams inbreng.
Nu wil ik, als er een nieuw seizoen begint, in deze sheets verschillende cellen terug leeg maken om de nieuwe scores in te brengen.
Tot nu toe deed ik dit steeds handmatig sheet per sheet.
Ik heb nu door te testen het voor mekaar gekregen om dit in één maal te doen met een macro.
De volgende code (voorlopig met 10 sheets) heb ik in een module staan en via een cmb roep ik deze aan
Code:
Sub Wissen()
tekst = "Alle scores worden gewist! Wilt U doorgaan,"
knoppen = vbYesNo
antwoord = MsgBox(tekst, knoppen)
    If antwoord = vbYes Then
        Sheets(Array("Speeldag 1", "Speeldag 2", "Speeldag 3", "Speeldag 4", "Speeldag 5", "Speeldag 6", "Speeldag 7", "Speeldag 8", "Speeldag 9", "Speeldag 10")).Select
        Range("A4:B6,G4:L6,R4:S6,X4:AC6,A20:B22,G20:L22,R20:S22,X20:AC22,A36:B38,G36:L38,R36:S38,X36:AC38").Select
        Selection.ClearContents
        Sheets("Start").Select
    End If
End Sub
Nu is mijn vraagje :
Kan ik de sheets "Speeldag 1, Speeldag 2, enz....." op een kortere manier in de Array weergeven of moet dit gebeuren zoals in de code maar dan t/m "Speeldag 25"

Alvast bedankt

test het eens.
Code:
Sub Wissen()
if msgbox("Alle scores worden gewist! Wilt U doorgaan," [COLOR="#FF0000"],vbyesno[/COLOR])=vbyes then
  for j = 1 to 25
        Sheets("speeldag " & j).Range("A4:B6,G4:L6,R4:S6,X4:AC6,A20:B22,G20:L22,R20:S22,X20:AC22,A36:B38,G36:L38,R36:S38,X36:AC38").ClearContents
  next j
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Zo iets:

Code:
Sub Wissen2()
    Dim lCt as Long
    For lCt = 1 to 25
        Worksheets("Speeldag " & Lct).Range("A4:B6,G4:L6,R4:S6,X4:AC6,A20:B22,G20:L22,R20:S22,X20:AC22,A36:B38,G36:L38,R36:S38,X36:AC38").ClearContents
    Next
End Sub

Hallo Harry,
Bedankt voor je snelle reactie
Werkt perfect.

Grtjs.
Armand

Laatst bewerkt:
Waarom niet elk jaar een kopietje maken van een leeg bestand en deze herbenoemen?

Hallo Popipipo,
Zo deed ik het al jaren, maar dan moet ik telkens terug alle namen van de teams en de spelers inbrengen.
En ik heb zo 4 files. Een met om en bij de 120 spelers, een met 60 spelers en nog twee met een 40tal spelers.
Ik heb wel van elke file een lege op een externe schijf staan als reserve, moest er ergens iets mis lopen.

Grtjs.
Armand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan