• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen linken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmmaSalasRivero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2014
In een excel bestand heb ik twee werkbladen, in het ene blad staan een lijst met namen en datums ernaast. Ik wil in het tweede werkblad deze datum ook weergeven naast de relevante naam. Ik zou de koppeling manueel maken maar dit zou met een permanente link moeten gebeuren want in het eerste blad zullen rijen worden toegevoegd. Hoe doe ik dit?

Bedoel je bijvoorbeeld : =Blad1!A4 of =INDIRECT("BLAD1!A3")

Tot nu toe heb ik de link gemaakt door de cel te copiëren - daarna plakken speciaal - koppeling plakken

Dan krijg ik =Blad1!$A$1

Daarna heb ik dit gedaan:
=INDIRECT("Blad1!A1")

In beide gevallen als ik in Blad1 een rij invoeg en de gekopieerde cel dus niet meer op A1 staat maar op A2 - is de data in Blad 2 niet correct.

Is er een manier om deze cellen aan elkaar te linken zodat het geen rol speelt hoeveel rijen ik invoeg?

Bij de formule =Blad1!$A$1 verschuift de formule mee als je er een rij tussen zet. Met de formule =indirect("Blad1!A1") blijft de koppeling op A1 staan ongeacht hoeveel rijen je er tussen plaatst. eventueel kan je ook deze proberen : =INDIRECT("Blad1!"&ADRES(3;1))

Heb het even in een voorbeeld bestand gezet voor je. Op blad 1 de info en op blad 2 de formules. Ook een vba optie toegevoegd.

Succes,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan