Beste forumers,
Ik heb een vraag:
Ik heb een financieel overzicht in Excel wat eigenlijk tot volle tevredenheid werkt. Ik noteer mijn inkomsten, uitgaven en investeringen die ik dan vervolgens over verschillende categorieën verdeel. Dit werkt in principe prima. Echter verlies ik vaak het overzicht als ik de verschillende uitgaven aan het verdelen ben (bedenk een kolom met zo'n 40 uitgaven onder elkaar).
Het komt af en toe voor dat ik cellen dus dubbel tel of oversla. Hierdoor klopt soms de berekening in de categorieën niet meer. Mijn vraag is: Is het mogelijk om cellen (tijdelijk) te markeren in Excel en dat deze markering verdwijnt als je de cel aanklikt of als je een formule uitvoert op de betreffende cel? Dat zou mijn leven namelijk een stuk makkelijker maken.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Arjan
Ik heb een vraag:
Ik heb een financieel overzicht in Excel wat eigenlijk tot volle tevredenheid werkt. Ik noteer mijn inkomsten, uitgaven en investeringen die ik dan vervolgens over verschillende categorieën verdeel. Dit werkt in principe prima. Echter verlies ik vaak het overzicht als ik de verschillende uitgaven aan het verdelen ben (bedenk een kolom met zo'n 40 uitgaven onder elkaar).
Het komt af en toe voor dat ik cellen dus dubbel tel of oversla. Hierdoor klopt soms de berekening in de categorieën niet meer. Mijn vraag is: Is het mogelijk om cellen (tijdelijk) te markeren in Excel en dat deze markering verdwijnt als je de cel aanklikt of als je een formule uitvoert op de betreffende cel? Dat zou mijn leven namelijk een stuk makkelijker maken.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Arjan