• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen markeren na een berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

haasje96

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2015
Beste forumers,

Ik heb een vraag:

Ik heb een financieel overzicht in Excel wat eigenlijk tot volle tevredenheid werkt. Ik noteer mijn inkomsten, uitgaven en investeringen die ik dan vervolgens over verschillende categorieën verdeel. Dit werkt in principe prima. Echter verlies ik vaak het overzicht als ik de verschillende uitgaven aan het verdelen ben (bedenk een kolom met zo'n 40 uitgaven onder elkaar).
Het komt af en toe voor dat ik cellen dus dubbel tel of oversla. Hierdoor klopt soms de berekening in de categorieën niet meer. Mijn vraag is: Is het mogelijk om cellen (tijdelijk) te markeren in Excel en dat deze markering verdwijnt als je de cel aanklikt of als je een formule uitvoert op de betreffende cel? Dat zou mijn leven namelijk een stuk makkelijker maken.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Arjan

kan zeer eenvoudig met VBA

Plak de onderstaande code in het werkblad wat je wil gebruiken:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target.Interior.ColorIndex = 0
End Sub
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target.Interior.ColorIndex = 0
End Sub

dubbelklikken of rechtermuisknop 'ontkleurt'de geselecteerde cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan