• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen mee veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonGuan

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Hallo!

Helaas ben ik een excel-leek dus kom ik niet uit het volgende:

Ik heb een lijst aangemaakt met producten, deze producten hebben allemaal een andere prijs. Nu wil het zo hebben dat als ik middels die lijst bv aardappel selecteer, automatisch in een andere cel de prijs weergegeven wordt! In mijn voorbeeld moet de prijs dus in kolom C!

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,

Don

Bijlagen

oh dat is niet zo moeilijk.
Ga in de betreffende cel staan. Jouw eerste cel is vgls mij C4. Druk op = ga dan naar het tabblad prijslijst en selecteer de prijs per eenheid die je wilt gebruiken (B3 dus).
Succes

Om de prijs mee te laten veranderen als je een ander product invoert, zet je in C4 neer:
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B4;prijslijst!$A$1:$B$9;2;0));;VERT.ZOEKEN(B4;prijslijst!$A$1:$B$9;2;0))

Richard

Hoi Don,

Dan mag je de topic nog even sluiten.

Groeten,
Richard

Hoe kan ik aan die formule toevoegen dat als het 0 is, dat er niks wordt weergegeven

Het onderdrukken van alle nullen op een werkblad gaat in Excel 2003 via: Extra > Opties > Weergave > Nulwaarden, afvinken.
In Excel 2007 weet ik het niet.

om alleen deze formule aan te passen: In het midden van de fomrule zie je staan ;;
maak daarvan ;"";

Maar dan gaan formules die naar deze cel verwijzen weer de fout in omdat bijv. vermenigvuldigen met "" niet kan!
vandaar ook optie 1.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan