• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met bepaalde waarde automatisch verwijderen zonder macro/vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijen kun je nooit op basis van een waarde verwijderen zonder macro. Dus je zult er toch aan moeten geloven, vrees ik.

Volgens mij wil je een formule die zichzelf verwijderd. Lijkt me onmogelijk

Maar ik zou misschien wel een aantal nieuwe kolommen kunnen maken waarbij de cellen met de waardes 0 niet worden meegenomen, of is dat ook niet mogelijk?

Nee, dat is ook niet mogelijk. Een formule levert altijd een output, en moet altijd ergens op gebaseerd zijn. Dus moet het object waarmee je werkt wel bestaan.
Maar leg eens uit wat je wilt, en waarom je geen macro wilt gebruiken. Koudwatervrees?

Ik denk dat je dit bedoelt, maar je zou de rijen met nullen natuurlijk ook met een filter kunnen verbergen.

Bijlagen

Ik vind macro's erg onduidelijk en wil het liefst alles met formules..
Maar het is dus echt niet mogelijk om een nieuwe kolom te maken die verwijst naar de kolom waar ook de 0 waarden inzitten, maar waarbij bijvoorbeeld alleen de A's worden meegenomen?

Je kunt het nog wat mooier maken door van je gegevens een lijst te maken; dan wordt het 'geschoonde' blok gelijk mee aangepast. Handig als je daarna nieuwe gegevens inplakt of handmatig toevoegt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan