Cellen met een vaste maat (tabellen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Hoe kan ik er voor zorgen dat de cellen van een tabel een vaste maat krijgen?

Nu heb ik het probleem bij een tabel met 4 kolommen, dat wanneer ik iets in de eerste cel zet, de andere 3 kolommen ineens smaller worden. En met de hand de kolommen weer op de juiste maat zetten werkt niet, danwel is heel irritant.

Dit kun je instellen in het eigenschappenvenster onder aan je pagina.
Zowel de breedte als de hoogte van de cellen (kolommen) kun je instellen, ofwel in % (bijv 30%) ofwel in pixels (alleen afmetingen invullen, geen pxs of zoiets er achter zetten).
Ga in de cel staan (het eigenschappenvenster van de cel verschijnt onderaan) en vul de breedte in achter B en hoogte achter H. Hier kun je ook cellen samenvoegen of cellen splitsen.
Het is wel verstandig om je hele tabel een vaste breedte te geven.

Topic

Hoe kan ik er voor zorgen dat de cellen van een tabel een vaste maat krijgen?

Nu heb ik het probleem bij een tabel met 4 kolommen, dat wanneer ik iets in de eerste cel zet, de andere 3 kolommen ineens smaller worden. En met de hand de kolommen weer op de juiste maat zetten werkt niet, danwel is heel irritant.

Het is misschien niet slecht dat je deze topic van mij leest.Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad....:thumb:

Hopelijk helpt dit je :cool:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=385993

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie tips. Trouwens, bij de engelstalige versie is het W(idth) en H(eight), i.p.v. B en H... Tipje van mij ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan