• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen met een waarde op een tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekeiram

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedemiddag,

Al de hele middag zit ik te klooien om iets -waarschijnlijk heel simpels- voor elkaar te krijgen en nu begin ik een beetje de moed op te geven dus hoop dat iemand hier me wellicht kan helpen.

zie bijgevoegde xlsx

Ik heb een databestand bestaande uit diverse kolommen waaronder code, bedrijfsnaam, dealer en waarde. Nu wil ik van elke dealer een overzichtspagina maken. Op die overzichtspagina moeten de codes met bedrijfsnamen en waardes per klant van die dealer worden weergegeven.

Inmiddels uitgevogeld dat het mogelijk is met een IF functie en die heel uitgebreid te maken bijvoorbeeld ALS subgroep is * en dealer is A dan bedrijfsnaam weergeven anders niks. Echter hierdoor ontstaan ook een boel lege regels (immers als niet voldoet dan niks). De lege regels zijn het probleem niet, omdat die met een filter bijvoorbeeld uit het zicht zijn. Echter het gegevens bestand bevat ruim 2800 regels (en dat worden er alleen maar meer), met ruim 30 dealers, enz. Als elke regel moet worden gecontroleerd met een IF functie ontstaat een bestand van 20mb groot en dat maakt het onwerkbaar omdat het tijden duurt voordat het bestand geopend is.

uiteindeljk doel is dus om van de batch gegevens, per tabblad een dealeroverzicht te maken met de verschillende gegevens.

Hoop dat iemand hierbij kan helpen, alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wow!

Wow! Dat progje doet echt precies wat ik bedoelde, super!
Echt helemaal geweldig, dank je wel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan