• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met formules in een bepaalde kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

In Excel 2007 heb ik een werkblad met kolommen A t/m AA.
In een aantal kolommen staan formules.
Graag wil ik de cellen waar formules in staan een bepaalde kleur geven, zodat ik weet dat ik hier geen handmatige invoer hoef te doen.
Ik heb het al geprobeerd met voorwaardelijke opmaak, en ik denk ook dat het hier te doen moet zijn, maar helaas zonder resultaat.

Of zijn er betere oplossingen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.
Eric

Ja dat kan inderdaad via VO maar waarom beveilig je je werkblad niet?
En laat de cellen, die nog moeten ingevuld/gewijzigd worden, vrij.

Cobbe

Hallo Cobbe,

Dit is ook een goed idee.

Het is de bedoeling dan dat de kolommen A, I, J, P en Q beveiligd worden want hierin staan de formules.

Zou je me a.u.b. op weg kunnen helpen door het sturen van een voorbeeldje ?

Alvast bedankt.
Eric

- Selecteer het gehele werkblad, rechtsklik, kies Celeigenschappen, haal bij Bescherming vinkjes weg.
- Selecteer de kolommen A, I, J, P en Q, doe hetzelfde als hierboven, maar plaats nu juist wel een vinkje bij Geblokkeerd.
- Kies in het menu: Extra - beveiliging - Blad beveiligen, stel beveiliging in en klik Ok.
- De gewenste kolommen zijn nu beveiligd tegen invoer.

Eric,

Volledig akkoord met Cobbe en zapatr dat het beveiligen van de betreffende kolommen je eerste optie is. Indien je daarnaast ook nog (via Voorwaardelijke Opmaak) visueel wil aangeven welke cellen formules bevatten, kijk dan eens in de bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan