Hallo,
voor iedere dag maken we een nieuw excel document aan met daarin de productieplanning.
Nu wil ik vanuit het productiedocument, blad: database, die rijen kopieren (vanaf rij2) die waardes bevatten.
het bereik van de rijen is a2 t/m a40 (in die rijen heb ik formules staan: als(blad1!a2="";"";blad1!a2) etc.
ik probeer een macro te maken die er voor zorgt dat:
de rijen met waarde gekopieerd worden naar een database bestand, op de eerste lege regel.
de volgende code heb ik tot nu toe alleen ik krijg een foutmelding
Foutmelding: "Fout 450 tijdens uitvoering" , onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschappentoewijzing.
hoe kan dit worden opgelost?
voor iedere dag maken we een nieuw excel document aan met daarin de productieplanning.
Nu wil ik vanuit het productiedocument, blad: database, die rijen kopieren (vanaf rij2) die waardes bevatten.
het bereik van de rijen is a2 t/m a40 (in die rijen heb ik formules staan: als(blad1!a2="";"";blad1!a2) etc.
ik probeer een macro te maken die er voor zorgt dat:
de rijen met waarde gekopieerd worden naar een database bestand, op de eerste lege regel.
de volgende code heb ik tot nu toe alleen ik krijg een foutmelding
Code:
Sub kopieren()
With Application
.ScreenUpdating = False
'selecteert alleen de cellen met waarden vanaf rij2'
Selection.SpecialCells(xlCellTypeConstants, 23).Select("A2:S40").Copy
'open het database bestand'
Workbooks.Open "U:\in ontwikkeling\productie\database test\database productieplannig.xlsx"
'plak op de eerste lege regel de cellen als waarde'
[Blad1!A65536].End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlPasteValues
ActiveWorkbook.Close True
End With
End Sub
Foutmelding: "Fout 450 tijdens uitvoering" , onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschappentoewijzing.
hoe kan dit worden opgelost?