cellen optellen in Word { =SUM(ABOVE) }, ik krijg !Ongeldige tekeninstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkHospers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik krijg de melding !Ongeldige tekeninstelling als ik via formule poog om cellen in een tabel op te tellen.
Ik heb een tabel van 5 kolommen en 23 rijen gemaakt.
In de 2e kolom staan 21 getallen in 21 cellen.
De bovenste cel is leeg.
De onderste cel is leeg.
Als ik deze 21 cellen wil optellen, dan sta ik in de lege cel daaronder (de 23e cel), dan Formule, komt direct =SUM(ABOVE) naar voren, doe ik OK, krijg ik !Ongeldige tekeninstelling.
In Word 2007, maar ook in Word 2003.
Ik doe dus iets fout, maaar wat?

Ik kan de fout niet reproduceren; wat voor soort getallen probeer je op te tellen?

!Ongeldige tekeninstelling

Dank voor je reactie.

Gewone gehele getallen.
Ik snap er niets van.

Om te testen heb ik daarna een tabel met een kolom met gevulde cellen, inhoud van de cellen 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 10, geprobeerd in de lege cel daaronder opgeteld te krijgen, krijg ik weer !Ongeldige tekeninstelling.
En dat ook gedaan o een pc met Word 2003, weer !Ongeldige tekeninstelling.

Ik snap er niets van, begrijp niet wat er veranderd is.

Kun je een voorbeeldje maken met de 'foute' formules, dan kunnen we kijken of hij bij ons wel werkt.

cellen tellen niet op, maar !Ongeldige tekeninstelling

Ja, zal ik graag doen, maar ik ben nu een dag niet thuis, daarna komt het.
Goed idee van je, om het op een pc buiten ons huis te proberen.

Beste Michel, Het is opgelost. In de Word instellingen waren honderdtal seperator en decimaalteken Amerikaans gezet, dus , ipv . en . i.p.v. ,
Dat had een vriend van mij al ontdekt, want zijn zoon had ook een bepaalde huiswerkopdracht gedaan, met een programma, waarbij dat was omgewisseld.
Ik had hier ook eigenlijk zelf niet aan gedacht, omdat ik uitsluitend gehele getallen optel.
Maar Word kijkt kennelijk toch naar een decimaalteken (met dan een 0 erachter).
Alles telt weer als vanouds.
Dank voor je inzet,
dag, Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan