• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen optellen volgens zoekcriterium per rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisss

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Hallo,

Ik had graag jullie hulp om volgend probleem op te lossen.

In bijgevoegd excelblad vind je 2 tabbladen
1) zitdagen: dit zijn de halve dagen waarop ik mijn medewerkers moeten uitsturen om bepaalde zitdagen te houden.
2) Capaciteit: dit geeft per halve dag een overzicht van de restcapaciteit

In de rij 21 in tabblad 'capaciteit' moeten (per datum/halve dag) de waarden komen die overeen komen met het totaal aantal uitgestuurde medewerkers op zitdagen (kolom N in tabblad zitdagen). Voor sommige halve dagen zijn er meerdere rijen omdat er verschillende locaties zijn.
m.a.w.
in cel W21 moet het totaal aantal medewerkers komen die op 14/5 (VM) ingezet worden op zitdag, dus 4 komen (cel N3+N5+N7 uit tabblad zitdagen), in cel X21 moet 6 komen (cel N4+N6+N8))
in cel AA21 moet 5 komen (cel N9+N11), in cel AB21 moet 4 komen (cel N10+N12)
enz.

Welke formules of oplossing zou ik hiervoor kunnen gebruiken?

Bedankt alvast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste krisss,

Ik heb het nu voor u gedaan en ik zal hieronder beschrijven hoe het moet:

- Klik op "bericht aanpassen"
- Klik op "ga geavanceerd"
- Scroll naar onder en klik op de knop "beheer bijlagen"
- Klik op het kruisje bij de te verwijderen bijlgae in het onderste gedeelte van het scherm.
- Sla de wijzigingen op.

m.v.g,
Rick van Lieshout

krisss,

Kijk eens naar mijn voorbeeldje, ik denk dat je de rest dan zelf wel kunt.
Maar werk zo min mogelijk met samengevoegde cellen in formules, dit loopt uit op problemen, zie blad "zitdagen"

Bijlagen

Van harte bedankt! Hier kan ik verder mee aan de slag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan