• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandsmurf

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2011
Hallo,

Ben bezig met excel 2010, daarin 3bladen.
Mijn vraag is het mogelijk om data b.v getal 125 welke in werkblad1 CelW4 staat naar werkblad2 CelB4 te transporteren en in werkblad2 CelC4 bij de daar reeds bestaand getal op te tellen.
De getransporteerde waarde moet zichtbaar blijven, de opgetelde waarde moet vast blijven totdat er weer een nieuwe waarde van blad 1 in cel B4 geplaatst word en deze weer opgeteld word in C4
Alvast mijn dank

Brandsmurf,

De enigste mogelijk hiervoor is om dit te programeren met VBA.
Wat je wil kan niet door middel van een formule worden aangepast.

Qua VBA zou je iets moeten programeren van
RANGE("C4") = Range("C4") + Range("B4").

Dit zou je kunnen laten uitvoeren elke keer dat cel B4 wijzigt.
door ondergaande procedure op te nemen in de sheet
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Veel Succes.

als ik je verhaal niet goed begrepen heb dan mijn excuses
maar zet deze formule in werkblad 2 in cel B4
Code:
=Blad1!W4+C4

of denk ik nu te makkelijk

Nee het is niet simpel gedacht, maar de waarde in C4 moet vast blijven, dus w4 moet bij c4 opgeteld worden als er 100 staat in c4 en in w4 komt een andere waarde bv 40 dan moet dit bij de honderopgeteld worden, word dus 140.
In Blad 2 B4 komt 125 te staan(uit blad 1 W4) in C4 Blad 2 moet de 125 bij de 100 opgeteld worden, er staat dan 225.

even voor de duidelijkheid dit is voorbeeld 1 qua getallen?
Nee het is niet simpel gedacht, maar de waarde in C4 moet vast blijven, dus w4 moet bij c4 opgeteld worden als er 100 staat in c4 en in w4 komt een andere waarde bv 40 dan moet dit bij de honderopgeteld worden, word dus 140.

en dit is voorbeeld 2 qua getallen?
In Blad 2 B4 komt 125 te staan(uit blad 1 W4) in C4 Blad 2 moet de 125 bij de 100 opgeteld worden, er staat dan 225.

het getal 100 moet dus altijd in blad2 C4 blijven staan?
het getal in blad1 W4 veranderd ?
en het getal in blad2 B4 is de som van blad1 W4 + blad2 C4

Hierbij een voorbeeld.
Van blad Avond moeten de punten X4 tm X15 (Baan A+B) naar Blad Stand nieuwe score D4 tm D14 verplaatst worden in D4 heb ik de formule =som(avond!$w$4) dit werkt.
Nu moeten de waarden van nieuwe score D4tmD14 bij de Totaalpunten E4 tm E14 opgeteld worden de Totaalpunten moeten dus zichtbaar en vast blijven.
De namen Blad Avond en blad Stand staan anders maar dat is voor de telling niet belangrijk.
Hoop dat dit een beetje duidelijker is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
 With Worksheets("STAND")
    Range("D4:D14").Select
    Selection.Copy
    Range("E4:E14").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlAdd
    Application.CutCopyMode = xlCut
    End With
Eerste opzet, zet dit achter een button op je blad "STAND"

Code:
 With Worksheets("STAND")
    Range("D4:D14").Copy
    Range("E4:E14").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlAdd
    Application.CutCopyMode = xlCut
    End With
End Sub
oke een iets verkorte versie

Beste Pasan,

Dank voor de code werkt perfect, dat ik op gebied van worksheets weinig kaas hebt gegeten, maar na het zien van de code kan ik het aardig doorgronden.
Ik heb nog een vraag hoe kan ik een knop maken op het werkblad en hier de worksheet aanhangen.

In elk geval mijn dank voor de hulp ben er blij mee.

Gr, brandsmurf

Beste Pasan, dankt voor de hulp en uitleg, ook het maken van een knop is geen probleem meer.

Hierbij zijn mijn vragen tot nu toe opgelost.

Goed weekend.

Gr,Brandsmurf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan