• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen opzoeken in een andere sheet en dan de waarde van een andere cel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muze67

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hoi,

ik moet een formule schrijven voor een cel waar ik de uittijden van de materialen bereken.

wat ik nodig heb is dat

in sheet 3 CEL D4 een waarde komt die eerst C4 gaat zoeken in sheet VERST en dan de waarde overnemen die in een andere cel staat (bv voor cel H3 neemt die F27 over, enz).

kan er iemand mij hieruit helpen

in bijlage een voorbeeld ( het zijn wel samengevoegde cellen)

Bijlagen

Formule voor D4 (deze kan je verslepen naar cel D5).
Code:
=VERSCHUIVING(VERST!$F$1;VERGELIJKEN(C4;VERST!H:H;0)+23;0;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

roncancio,

wil je de formule even invullen in de vb sheet, ik krijg het niet ingevuld omdat ik met een engelse versie van XLS zit.

dan zou het een stuk gemakkelijker gaan om alles over te nemen

roncancio,

wil je de formule even invullen in de vb sheet, ik krijg het niet ingevuld omdat ik met een engelse versie van XLS zit.

dan zou het een stuk gemakkelijker gaan om alles over te nemen

Dit is de Nederlandse versie en die wordt bij het openen automatisch omgezet in het Engels.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

roncancio,

wil je even een PRTSQ maken van waar je formules invult omdat het bij mij geen waarde geeft,

dan kan ik het ook verder gaan toepassen op andere sheets

dank je wel

roncancio,

wil je even een PRTSQ maken van waar je formules invult omdat het bij mij geen waarde geeft,

dan kan ik het ook verder gaan toepassen op andere sheets

dank je wel

Gewoon in cel D4.
Hoe dan ook, een printscreen is toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

• PRINTSCREEN.JPG
    PRINTSCREEN.JPG
    56 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan