• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen overnemen - als formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik zoek een formule waarbij men rekening moet houden met 2 voorwaarden.

In Bestellingenleveranciers worden alle bestelling ingegeven voor een hele week.
Per leverancier moet er dan een tabblad zijn met hun bestelling.

Dus al de aantallen vermeld in 'Bestellingenleveranciers' moeten ook in het juiste tabblad van de leveranciers staan.
Bestellingenleveranciers A6 = LEV2 I2
Bestellingenleveranciers C6 = LEV2 A9

Bekijk bijlage BestelLEV.xlsx

Je bedoeld dus als je in Bestellingenleveranciers bij LEV2 bijvoorbeeld op maandag in cel D6 bijvoorbeeld 10 invult, deze op het werkblad van LEV2 in cel B9 automatisch wordt ingevuld?

Zo ja, dan op blad LEV2 in cel B9 onderstaand formule typen
=Bestellingenleveranciers!D6

Of = in typen en dan met je muis klikken op cel D6 van Bestellingenleveranciers en op enter drukken

Ik hoop dat je dit bedoeld, anders de vraag even verder verduidelijken

patje8,

vul eens in onder tab "Lev2" en dan cel "A9"
Code:
=Bestellingenleveranciers!C6

Volgens mij bedoel je dat.
Dit kun je doen als je een cel aangeklikt dan "=" in te typen zonder de "". dan vervolgens een cel te kiezen wat je wilt hebben en dan op enter drukken.

Dit heb ik reeds geprobeerd en dit werkt perfect maar wat als er gewichten gewijzigd worden (Kolom D)?

Je kan ook met dezelfde formule de gewichten van rij C aan elkaar linken bij LEV2 zoals eerder al beschreven met de bestellingen. Ik zou dan in blad LEV2 wel een extra kolom maken met de gewichten apart, nu staat er tekst in met gewicht. Als je dan de formule zou gebruiken die al beschreven is, zie je bijvoorbeeld van haperen niet meer staan en alleen de gewichten.

Dus Blad LEV2 kolom A de naam en kolom B de gewichten en link de cellen in B aan Blad bestellingenleveranciers kolom C

Zo iets?

En wat als een een lijn wordt toegevoegd, dan klopt de formule niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan