• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen overslaan bij doortrekken formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mit89
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mit89

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2016
Goedenavond allen,

Ik heb de volgende vraag.

In het 2e tabblad van bijgaand Excel bestand haal ik middels een formule gegevens op zie B1/C1 van 2e tabblad.
Deze formule moet vervolgens telkens 13 rijen naar beneden geplaatst worden de eerst volgende keer moet deze dus in B14/C14 van het 2e tabblad komen te staan.

De gegevens die opgehaald worden uit het 1e tabblad zijn telkens wel oplopend in relatie tot bovenstaande worden de gegevens dus opgehaald uit B3/B4 van het 1e tabblad.

Het eerste gedeelte heb ik handmatig aangepast door de formule te kopiëren en plakken en vervolgens de rij nummers aan te passen maar dit neemt erg veel tijd in beslag en moet vast makkelijker kunnen.

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,

Tim

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het kan aan mij liggen maar ik zie maar twee tabbladen.

Begrijp niet veel van je verhaal om welke cellen en index het gaat, maar als je het invoert in C3 van je 2e tab zal bij het doorvoeren de rij worden verhoogt met 13.
Code:
=INDEX(Knelpuntanalyses!B:B;(RIJ()-2)*13-12)

Beste Harry,

Dank voor de snelle reactie dit is niet helemaal wat ik bedoel maar alsnog bedankt dit kan ik in de toekomst ongetwijfeld gebruiken.

Ik zal e.e.a. duidelijker proberen toe te lichten.

De ALS formule die op het 2e tabblad in B1 en C1 staat moet telkens 13 rijen naar beneden geplaatst worden op het 2e tabblad, maar de info die de ALS formule ophaalt staat op tabblad 1 en deze staat gewoon onder elkaar dus als ik de formules in B1 en C1 op het 2e tabblad kopieer en 13 rijen lager plak krijg ik niet de juist info.

In het voorbeeld bestand staat de info op het 2e tabblad in B1-C1 en B14-C14 goed maar dat heb ik handmatig aangepast dit moet nog ongeveer 800 keer gebeuren.

Als ik de ALS formule uit B1 en C1 kopieer en plak in B14 en C14 verwijst hij naar C16 op het 1e tabblad maar dit moet C4 zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Tim

Hier heb je een macrootje Tim.
Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long, y As Long
sn = Sheets("Knelpuntanalyses").Range("B3:C15")
 For i = 1 To UBound(sn)
  With Sheets("checklistpunten").Cells(1 + y, 2).Resize(, 2)
    If Not IsEmpty(sn(i, 2)) And InStr("mogelijk ja ", sn(i, 2) & " ") > 0 Then
      .Value = Array("K1", sn(i, 1))
     Else
       .ClearContents
    End If
  End With
   y = y + 13
 Next i
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug