• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen retourneren als deze voldoen aan datum uit andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiwi

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
12
Hallo

Ik ben bezig met een soort kalender te maken die alle taken die op dag X gepland staan.
De kalender is klaar en de datum wordt via een andere formule berekend. Dit omdat de maand veranderd kan worden op zo eens te kijken naar volgende maanden.
Hierdoor had ik al problemen, daarom deze omgezet naar een cijfer en dit lijkt te werken.

Nu wil ik in een bepaald bereik mijn taken die in een ander tabblad staan weergeven, op basis van de correct datum uiteraard.

Ik heb al geprobeerd met een ALS formule maar ook met een X.ZOEKEN, zelfs met combinaties.

In bijlage zit een probeersel met verschillende formules op de verschillende dagen.

NOOT: wel belangrijk dat de datums van de taken niet altijd chronologisch zullen staan, taken kunnen misschien last-minute binnenkomen.


Met vriendelijke groeten
 

Bijlagen

  • zoeken op datum.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 26
Omdat je X.ZOEKEN noemt neem ik aan dat je Excel 365 gebruikt, wat een gemakkelijke oplossing mogelijk maakt. Tabel even leegmaken en dan deze in B4:
Code:
=FILTER(Taakingave!$B$3:$B$17;Taakingave!$C$3:$C$17=B$3;"")
 
Heb de FILTER formule geprobeerd en dit werkt inderdaad goed.

Ja ik gebruik office 365 omdat ik dit via de hogeschool gratis kan gebruiken.
Geeft dit dan problemen bij de oudere (of andere) versies van Excel?
Kwestie van voorbereid te zijn op eventuele problemen op mijn stageplaats.

Alvast bedankt voor de gouden tip!:thumb:
 
Dat gaat problemen opleveren ja.

Dan wordt het deze formule in B4 en doortrekken naar beneden. Afsluiten met control shift enter in lagere versies dan office 365(matrixformule). In office 365 is dat niet meer nodig

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Taakingave!$B$3:$B$17;KLEINSTE(ALS(Taakingave!$C$3:$C$17=Kalender!B$3;RIJ($1:$15));RIJ(A1)));"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan