• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen samenvoegen met behoud van inhoud en daarna de originele cellen wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LonnekeD

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Ik wil meerdere cellen, minimaal 2, samenvoegen met behoud van inhoud. Dit is me gelukt, alleen nu zou ik graag de cellen die ik gebruikt heb om de samengevoegde cellen te vullen, verwijderen. Maar dan ben ik dus de inhoud van mijn samengevoegde cellen kwijt.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Ik snap nie precies wat je bedoeld?

Wil je hier een macro voor? en waarom niet originele inhoud kopiëren dan rechts van de te samenvoegen cellen plakken
dan cellen samenvoegen?

Als je cellen samenvoegt door verwijzing naar de cel bijvoorbeeld: =A1&" "&B1 en de inhoud hiervan verwijderd, dan zie je inderdaad niks meer in je verwezen cellen.
Denk dat je dit moet oplossen met een macro.

Plaats anders een voorbeeldbestand, maakt meer duidelijk.

het is inderdaad lasting uitleggen, maar de reactie van Spaarie is inderdaad wat ik bedoel. Kan je mij uitleggen hoe ik dat doe met een Macro? Een voorbeeldbestand heb ik helaas niet.

Dat is ook lastig uit te leggen en lastig te maken zonder voorbeeld, vandaar ook de vraag naar een voorbeeldbestand.
Deze zal je dan toch even moet maken, in de stijl/opmaak van je orginele bestand.

het is echt even een voorbeeld, de gegevens bovenin moeten in het kader. voorbeeld.jpg

Met een voorbeeld bedoel ik een Excel bestand die ik kan aanpassen...

zoiets dus?

Code:
=A2&" "&B2&" uit "&C2

ps het stukje uit is een eigen toevoeging die kun je er tussenuit halen;)

Dit kun je doen dmv:
kopiëren
plakken speciaal
waarden

Alleen als ik dus cel A2 verwijder, dan verdwijnt natuurlijk ook de inhoud van de nieuwe cel..

Als je in cel A11 deze formule zet: =A2&" "&B2&" "&C2
In de cel staat dan: Karel de boer amsterdam

Daarna Cel A11 kopiëren
en plakken speciaal, waarden in dezelfde cel A11
Dan staat zowel in de cel als in de formulebalk Karel de boer amsterdam
Cel A2 kun je dan ongestraft legen.

helemaal super! Dankjewel voor de snelle reacties allemaal! Ben er enorm mee geholpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan