• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen samenvoegen met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

snj2804

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Via email krijg ik dagelijks orders binnen als een csv bestand.
Deze orders moeten geimporteerd worden in een access bestand.
De layout van de email orders is anders dan dat ik gebruik.
Nu heb ik een document gemaakt waarin de orders worden omgezet.
Ik kan alleen 1 onderdeel niet oplossen.

Het probleem:
De orders hebben een refnr en de refnr kunnen meerdere regels bevatten. Die hoeveelheidregels weet ik van te voren niet.
Ik dacht dat ik het opgelost maar het was net niet goed.
Bijgaand een aangepaste versie.
Het tabblad "OrdersEmail" spreekt voorzig lijkt mij.
In het tabblad "email>systeem" wordt alles omgezet en hierin ook het probleem.
Het laatste tabblad "OrdersSysteem" komen de orders die in "email>systeem" staan dmv Speciaal Plakken.

Kan iemand mij helpen met het tabblad "email>systeem" ?
Order 3 heeft 11 regels nodig en zou het mooi vinden als alle waarden van Kolom B samengevoegd worden die order 3 hebben.

Bijlagen

Hallo,

Je blijft lekker summier in je vraag, waardoor het voor een buitenstaander lastig wordt te doorgronden wat je precies wil bereiken. Voor jou zal hetgeen gewenst is wel zo klaar zijn als een klontje, maar voor mij als buitenstaander niet.

Ik ontcijfer uit je vraag dat het misloopt in de sheet email>systeem. Je wil alles uit kolom B op 1 regel per item van kolom A. Wil je gewoon al die cellen in 1 cel krijgen?, wil je dubbele gegevens uit die samengevoegde cel verwijderen?, is dit reële tekst, maw steeds zo kort of komen daar lange omschrijvingen (# tekens per cel is nl. beperkt)?, moet het met een formule of met code?

Geef eens duidelijk aan wat je als uitkomst wenst en liefst met realistische data.

Het eindresultaat van het samenvoegen moet uiteindelijk in 1 cel komen per loadref.

In kolom B van Email>Systeem moeten alle orderno's komen die met de loadref te maken hebben.
Als een loadref 3(A7) bijv. 11 orderno's heeft dan moet in cel B7 alle orderno's komen in loadref 3 voorkomen.

reference OrderNo
1 A1
2 B1 B2 B3 B4
3 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11
4 D1
5 E1
6 F1
7 G1
8 H1 => H20 (opzet hetzelfde als die van reference 3 en 9)
9 I1 I2 I3 I4 I5 I6
10 J1
11 K1 => K15 (opzet hetzelfde als die van reference 3 en 9)

Ik heb het geprobeerd met een formule maar ik weet van te voren niet hoeveel regels ik nodig heb voor een order.
Mijn kennis met vba is zeer klein.

De orderno's hebben een vaste hoeveelheid tekens.

De data heb ik aangepast maar de werking is hetzelfde.

Graag gedaan ;)

Mocht er nog iets onbeantwoord zijn, stel dan de vraag, zo duidelijk mogelijk en liefst met een helder voorbeeldje.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan