• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen samenvoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Zie bijlage:
Ik heb in cel B1, B2, B3 enz namen staan. Deze wil ik allemaal onder elkaar in B1 hebben staan, is daar een manier voor?

In het vervolg moet ik Alt Enter gerbuiken na een regel in een cel, maar daar is het nu te laat voor, het document is al 11 pagina's groot.

bijlage

dit is dus een voorbeeld zoals het niet moet

Bijlagen

dit is dus een voorbeeld zoals het niet moet
Hmmm... Ik zou 't vooral WEL zo doen! Ik ben bang dat je over een poosje anders weer de omgekeerde vraag gaat stellen. Alle data in 1 cel is database-technisch niet handig. Maar als je 't persé wilt, is daar wel code voor te schrijven.

Groet, Leo

Onderstaande code zet de gegevens van de B-kolom in 1 cel.

Code:
Sub Macro1()
Dim lRij As Long
    lRij = 1
    While Range("B" & lRij) <> ""
        ActiveCell.FormulaR1C1 = ActiveCell.FormulaR1C1 & Range("B" & lRij).Text & Chr(10)
        lRij = lRij + 1
    Wend
End Sub

Ik ben het overigens volledig eens met Ginger.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja maar je moet je voorstellen dat ik 600 regels heb dan moet ik voor alle cellen waar meerdere items instaan die code gaan invoegen??

Het gaat eigenlijk om het volgende, ik wil kunnen sorteren op de eerste kolom oplopend van a naar z. De volgende kolommen worden dan een zooitje.

Ik heb even een stukje van het originele document toegevoegd, dan begrijp je denk ik wel wat ik bedoel.

Bijlagen

Ja maar je moet je voorstellen dat ik 600 regels heb dan moet ik voor alle cellen waar meerdere items instaan die code gaan invoegen??
Yep, dit is eenmalig een paar uurtjes werk (waarschijnlijk niet eens...), maar daar heb je verder alleen maar voordelen van.

poi zei:
Het gaat eigenlijk om het volgende, ik wil kunnen sorteren op de eerste kolom oplopend van a naar z. De volgende kolommen worden dan een zooitje.
Dat is wat ik bedoel met een goede 'data structuur'! In een platte database zoals je gemaakt hebt, bevat ieder record alle benodigde velden. Dan kan je vervolgens sorteren en filteren en al wat je nog meer wilt.

poi zei:
Ik heb even een stukje van het originele document toegevoegd, dan begrijp je denk ik wel wat ik bedoel.
...en da's waarom ik op bovenstaande antwoorden kon komen. Dank dus voor je bijlage.

Groet, Leo

P.s. Roncancio, dank voor je bijval! ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan