• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen selecteren en slepen van excel naar access

• Onderwerp starter Onderwerp starter mlc1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mlc1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Hallo Excel experts

Ik werk met 2 schermen links access en rechts excel
Nu wil ik bepaalde cellen kopieren vanuit excel naar access/formulier
maar dan zonder gebruik te maken van knip/plak of control+C control+V

door een aantal cellen te selecteren en dan in een keer te slepen naar het andere scherm en in access loslaten.
Vanuit Word of tekstbestanden tekst selecteren lukt dat wel.

Is dit mogelijk in Excel of via VB
Graag jullie bericht

Groet Ron

Dag Ron,

Er zijn talloze manieren om gegevens vanuit Excel in Access te krijgen.
Als eerste is het mogelijk om de standaard ctrl +c en ctrl +v te gebruiken. Als vervanging hiervan kan er een bepaalde hoeveelheid data in Excel geselecteerd worden en versleept worden door met je muis op de rand van je selectie te staan en het te verslepen.
Vervolgens is het mogelijk om automatisch data vanuit een excel document binnen te halen in nieuwe tabellen: "External Data" --> "Excel". Vanuit deze tabel kun je je gewenste data selecteren en eventueel transporteren naar andere tabellen.
Als laatste is het ook mogelijk met een vb script, dit is uiteindelijk flink wat werk en dus niet aan te raden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Met vriendelijke groet,

Bart

Hallo Bart

Dit is precies wat ik zocht

" bepaalde hoeveelheid data in Excel geselecteerd worden en versleept worden door met je muis op de rand van je selectie te staan en het te verslepen."

Dank je wel voor de tip, deze kende ik niet.

Groet Ron

Goede morgen Bart

Ik heb het thuis in Word getest en dat werkte met meerdere cellen tegelijk slepen.
Nu op kantoor blijkt dat er slechts 1 cel (geen gebied) vanuit Excel naar Access gesleept kan worden
in tegenstelling tot Control +C Control +V dat gaat wel

Groet Ron

Dag Ron,

Ik heb het zojuis ook even geprobeerd, ook ik zie dat het uiteindelijk niet werkt. Het enige dat m.b.v. drag & drop mogelijk is, lijkt te zijn om de data te slepen in het vak "All Tables". Hierna wordt een nieuwe tabel gecreeerd. Vroeger was het, zo ver ik weet, wel mogelijk om de drag & drop te kunnen gebruiken. Nu ben ik er helaas niet in geslaagd.

Met vriendelijke groet,

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan