• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietth

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Hallo,

Ik moet regelmatig excel bestanden omzetten naar DBF IV bestanden (om in te brengen in een GIS).
Om die bestanden om te zetten moet ik steeds eerst het bereik aangeven door de cellen te selecteren.

Het betreft echter bestanden die steeds drie kolommen maar ca. 40.000 rijen bevatten.
Ik ben dus steeds een minuut aan het scrollen voor ik kan saven.
Ik vroeg me af of er geen mogelijkheid is om op te geven welke cellen je wilt selecteren bv ergens A1:C40.000 invullen zodat ik dat scrollen kan overslaan en het allemaal iets sneller gaat.

Alvast bedankt!

Even uit mijn hoofd: links boven cel a1 staat een wit vakje met daain de op dat moment actieve cel. waneer je hier A1:C40.000 invult dan zou hij de gewenste rangmoeten selecteren.

Probleem opgelost.

Ik had dat al geprobeerd maar het wilde niet lukken omdat ik een puntje tussen de duizendtallen had gezet. (A1:C40.000)
Het moet gewoon zo: A1:C40000, en dan lukt het wel.

Bedankt voor de hulp!

De ctrl + shift + end functie is zelfs nog handiger.:thumb:
Moet ik helemaal niet meer nadenken!:)

Pas wel op dat er geen lege cel in kolom A zit.

:shocked:
Dat maakt niet uit, hoor. Zodra je cel A1 selecteert werkt ctrl-shift-end goed ongeacht of er lege cellen in de A-kolom staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan bedoel ik Ctrl-Shift-Pijltje naar beneden.

Dit zou ik verkiezen boven de End optie, omdat er best nog lege rijen kunnen zijn na de zogezegd laatste rij.

Wigi

Dan bedoel ik Ctrl-Shift-Pijltje naar beneden.

Dit zou ik verkiezen boven de End optie, omdat er best nog lege rijen kunnen zijn na de zogezegd laatste rij.

Wigi

Met het pijltje naar beneden loop je echter het risico dat je cellen mist omdat gekeken wordt naar de 1e kolom dat geselecteerd is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan