cellen slepen vanuit excel naar Acces

• Onderwerp starter Onderwerp starter mlc1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mlc1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Hallo Access experts
Ik heb deze vraag al eens gesteld in Excelforum maar niemand had een oplossing nu probeer het ook in het Accessforum

Ik werk met 2 schermen, links access en rechts excel (office 2010)
Nu wil ik vanuit excel cellen kopieren naar een access formulier. (veld is text)
Maar dan zonder gebruik te maken van knip/plak of control+C control+V (dat lukt wel)

Ik wil een aantal cellen selecteren en dan in een keer slepen naar het andere scherm en in access loslaten.
Vanuit Word of tekstbestanden tekst selecteren lukt dat wel.
Vanuit excel kan dat slechts met een cel tegelijk.

Als ik een aantal excelcellen verticaal kopieer met knip en plak Control+C Control+V worden die cellen netjes weergegeven zonder zwarte blokjes(tussen de cellen) In Horizontale richting verschijnen er wel zwarte blokjes tussen de cellen die ik weer weg moet werken met een query zoek zwartblokje en wijzig dat in een spatie.

Is dit mogelijk in Access of via VB
Graag jullie bericht

Da's niet waar; je kunt vanuit Excel wel degelijk een bereik slepen en op basis daarvan een nieuwe tabel maken.

cellen slepen naar access

Beste Octafish

Ik wil geen nieuwe tabel maken.
Ik wil via een formulier naar een bestaand tekstveld in een tabel de excel velden slepen
Met controlV enC lukt dat wel, evenzo met plakken en knippen
Groet Ron

You lost me.... Wil je een tabel of gegevensblok verplaatsen naar één veld in een formulier?

Octafish

Ik wil een aantal cellen(gegevensblok) slepen/kopieeren naar Access

Groet ron

Dat beantwoord mijn vraag niet...

Oke Octafish

Ik wil een blok excelcellen slepen naar een enkel tekstveld in access
Dit doe ik door dit excel cellenblok te slepen naar een formulier in Access welke een record vertegenwoordigt.
In dat formulier staan een aantal velden van dat record.
In een van die velden, welke een tekstveld is, wil ik het blok slepen.

Als ik het via Knippen en plakken of Control V C doe, dan werkt het allemaal perfect.
alleen met slepen lukt het mij niet.

Groet Ron

En dat gaat je ook niet lukken; Excel is een programma dat, net als Access, datagegevens herkent. Word en PowerPoint doen dat niet, dus je kunt probleemloos zo'n selectie naar Word slepen. Word zou niet weten wat het er mee moest doen, anders dan er tekst van maken. Access ziet het gesleepte blok als een (serie van) record(s) bestaande uit verschillende velden; elke rij is dus één record, en elke cel in één rij is een veld. Sleep je het blok naar het hoofdvenster van Access, dan krijg je dus een aparte tabel, waarbij Access dan nog wel moet weten of de eerste rij bestaat uit veldnamen of niet. Met Knippen en Plakken overrule je de werkwijze, en kun je wèl in één tekstveld (memoveld) plakken; nu zeg je tegen Access dat het gegevensblok als één tekst moet worden gezien in het aangewezen veld.
Vandaar dat slepen nooit zal gaan lukken.

slepen excel blok naar acces

Dank je Octafish

Gaat dus niet lukken met slepen.

Groet Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan