• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen tellen doormiddel van een bepaald teken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mercedes sls

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Hallo allemaal,

Kan je cellen tellen door middel van een bepaald teken.
Dus als je ergens in een cel een 1 neer zet dat die telt als 1.
Ben namelijk een urenverantwoording aan het maken. En wil dan ook zien hoeveel dagen ik gewerkt heb. Dat doe ik dan door middel van een "1" in een cel te zetten.
Of kan je ook de datum dikgedrukt en dat die dat optelt als dag gewerkt als de datum niet dikgedrukt is dat ik dan niet heb gewerkt.

Ik hoop dat dit kan, want dan in mijn probleem opgelost.
Helaas lukt het mijn niet om mijn Excel sheet up te loaden loopt dan vast.
Ik gebruik Excel 2007 ENGELS

Alvast bedank!

Cors

Ps. Nederlands is niet mijn sterkste kant.

Laatst bewerkt:
Hallo Cors,

Kijk eens bij de functies Aantal, aantal.als

Kees

Ok, heb ik ook al gekeken maar snap niet welke code ik moet nemen.
En ik heb ook de ENGELSE versie, dat is het lastige, vandaar.

Kunnen jullie niet gewoon de code type en dat ik dat kan overnemen.

Zoiets?

=count.if(B:B;1)

Zet deze formule in een cel waarin je het aantal gewerkte dagen wilt zien.
De 1 voor een gewerkte dag zet je in kolom B

Kees

Hallo allemaal,Kan je cellen tellen door middel van een bepaald teken. Dus als je ergens in een cel een 1 neer zet dat die telt als 1.
Als de gegevens in A1:A20 staan, kun je gebruiken: =COUNTIF(A1:A20;1)
Als je van die 1 tekst hebt gemaakt, dus de 1 tussen aanhalingstekens (wat ik niet zou doen),
dan moet het natuurlijk zijn: =COUNTIF(A1:A20;"1")
Hierbij is ervan uitgegaan dat in je Engelstalige versie van Excel de puntkomma - ; - als lijstscheidingsteken staat ingesteld en niet de komma. Wijzig dat indien nodig.

Of kan je ook de datum dikgedrukt en dat die dat optelt als dag gewerkt als de datum niet dikgedrukt is dat ik dan niet heb gewerkt.
Dat kan alleen met behulp van vba-code.
Maar dan plaats je best een voorbeeldbestand op dit forum.

Ok, Bedankt.

Ik zal vanavond nog wel even het voorbeeldbestand op dit forum zetten, dan ben ik thuis dan zal het waarschijnlijk wel lukken.

Tot zover hartelijk bedankt

Cors

Laatst bewerkt:
Een voorbeeld van hoe je de vetgedrukte data (zonder gebruik van VBA) zou kunnen tellen. Helaas is dit niet echt praktisch, en ook niet zo eenvoudig uit te leggen, dus kun je best de raad van Zapatr opvolgen .

Bijlagen

Goedenavond,

Zoals belooft bij deze een voorbeeld versie. Bekijk bijlage Week urenverantwoordingsformulier test.xlsx

Zoals jullie al zien zijn de "1" en de "A" wel opgeteld.
Maar nu zou ik eigenlijk als de datum dik gedrukt is dat ik dan heb gewerkt en niet heb gewerkt gewoon. maar dat die dan de dik gedrukte optelt. Zoals hier boven al eerder beschreven.

Cors

Laatst bewerkt:
vertaling excel formules

voor vertaling van excel formules kun je deze site gebruiken.

Bedoel je dat, als je mijn bijlage uit post #11 opent en je verandert daar een datum naar vetgedrukt,
dan het resultaat in cel H2 niet verandert ? Bij mij werkt dit wel. Ik gebruik ook de engeltalige versie.

Bedoel je dat, als je mijn bijlage uit post #11 opent en je verandert daar een datum naar vetgedrukt,
dan het resultaat in cel H2 niet verandert ? Bij mij werkt dit wel. Ik gebruik ook de engeltalige versie.

Ja idd dat bedoel ik, maar bij mij stond het allemaal al vetgedrukt. maar telde niks op gewijzigd naar normaal en weer terug geen resulaat.
Hoe kan dat komen?

En als je in cel H1 eens voor "False" kiest, verandert het resultaat in H2 dan niet?

Nee helaas heb ik ook al geprobeert.

Als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag, zo niet dan is het pech.

cors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan