gammelkeunited
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 mrt 2008
Hallo mensen,
Ik heb de cellen B5 tot en met B10
hierin kan tekst staan.
nu moet geteld worden in hoeveel van deze 6 cellen tekst staat. en aan de hand daarvan moet een formule worden ingevoerd in cel K1 en worden doorgevoerd tot en met cel K100
als in 1 cel tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(D1="";"NIET IN MATRIX";"")
als in 2 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(E1<>"";"";D1)=0;"NIET IN MATRIX";ALS(E1<>"";"";D1)))
als in 3 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(F1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&E1))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(F1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&E1))))
als in 4 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(G1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(F1<>"";F1;E1)))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(G1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(F1<>"";F1;E1)))))
als in 5 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(H1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1))))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(H1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1))))))
als in 6 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(I1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(H1<>"";H1;ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1)))))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(I1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(H1<>"";H1;ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1)))))))
ik heb geprobeerd dit te doen met ALS(AANTALARG(B5:B10)=....
maar dan word de formule te groot.
ik denk zelf dat dit beter kan in visual basic, maar ik krijg het zelf niet voor elkaar om hier een programma voor te schrijven.
het is de bedoeleing dat de formule in cel k1 geplaatst word maar ook dat dit automatisch word doorgevoerd tot en met k100
wie kan mij hier bij helpen?
met vriendelijke groet,
Gammelkeunited
Ik heb de cellen B5 tot en met B10
hierin kan tekst staan.
nu moet geteld worden in hoeveel van deze 6 cellen tekst staat. en aan de hand daarvan moet een formule worden ingevoerd in cel K1 en worden doorgevoerd tot en met cel K100
als in 1 cel tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(D1="";"NIET IN MATRIX";"")
als in 2 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(E1<>"";"";D1)=0;"NIET IN MATRIX";ALS(E1<>"";"";D1)))
als in 3 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(F1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&E1))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(F1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&E1))))
als in 4 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(G1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(F1<>"";F1;E1)))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(G1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(F1<>"";F1;E1)))))
als in 5 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(H1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1))))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(H1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1))))))
als in 6 cellen tekst staat, moet de volgende formule worden ingevoerd:
ALS(C1="";"";ALS(ALS(I1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(H1<>"";H1;ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1)))))=0;"NIET IN MATRIX";ALS(I1<>"";"";ALS(E1="";D1;D1&"-"&ALS(H1<>"";H1;ALS(G1<>"";G1;ALS(F1<>"";F1;E1)))))))
ik heb geprobeerd dit te doen met ALS(AANTALARG(B5:B10)=....
maar dan word de formule te groot.
ik denk zelf dat dit beter kan in visual basic, maar ik krijg het zelf niet voor elkaar om hier een programma voor te schrijven.
het is de bedoeleing dat de formule in cel k1 geplaatst word maar ook dat dit automatisch word doorgevoerd tot en met k100
wie kan mij hier bij helpen?
met vriendelijke groet,
Gammelkeunited