• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen tellen met groene kleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter tkint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste,

Ik zou graag met een formule, en niet met een VBA-programma, de groen gekleurde cellen tellen in een namenlijst. Ik vrees dat dit met een standaardformule niet kan.
Wie helpt mij aan een eigen gedefiniëerde functie (UDF)?

mvg,
berre51

Bijlagen

Beste Wampier,

Het is mij gelukt met de UDF voorgesteld door Microsoft. Wel moet ik, na een cel ingekleurd te hebben, de cel met de formule selecteren en "enteren". Enig idee hoe ik dat kan oplossen?

mvg,
berre51

Een UDF werkt hetzelfde als een "gewone" formule in excel. Waarschijnlijk staat het automatich berekenen uit bij jou. Plaats anders jouw voorbeeldje nogmaals maar dan met de UDF.

Het simpelste is; na een cel een kleur te hebben gegeven een selectiechange maken.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
 Cells.Dirty
End Sub
@EvR heeft op een ander forum een code neergezet die het automatisch doet na een cel een kleur te hebben gegeven, maar is een fikse klus om te begrijpen.

@HSV,

Blijkbaar was ik te voorbarig met mijn reactie en blijft het tellen van kleuren/celopmaak een "lastig verhaal"in excel. In mijn eigen testje had ik gebruik gemaakt van de "formatpainter" (het kwastje) en dan werkt het perfect. Maar inderdaad als je de celeigenschappen aanpast gebeurt er niets.

Voor de TS een voorbeeldje die werkt als je met "het kwastje werkt"

Bijlagen

Apart dat het daar wel mee lukt, dat wist ik ook niet. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan