• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen tellen op meerdere (werk-) bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike1993

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Beste

Ik ben opzoek naar een formule waarmee ik het aantal ingevulde (met Ja/Nee) cellen kan tellen. Op zich geen probleem, maar er zou geteld moeten worden in 3 kolommen, die elk op een ander werkblad staan. En dit laatste lukt me niet.

Wie kan me verder helpen?
Uiteindelijk zou ik dus één cel willen verkrijgen waarin vermeld staat hoeveel cellen van deze 3 kolommen ingevuld zijn (met Ja of Nee).

Alvast bedankt!

Het simpelst is een som met drie keer aantal.als, zoals je ziet in de bijlagen. Plaats de vier bestanden in één map.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Robdgr,
Bedankt voor je reactie, maar helaas lukt het nog steeds niet.

In het voorbeeld dat je mee stuurde, tel je enkel de 'ja'-s op. Ik zou echter het aantal ingevulde cellen moeten hebben (dus het totaal van het aantal Ja's en Nee's).

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt waarmee hopelijk de vraag wat duidelijker wordt:
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Kan er nu niet naar kijken. Wijzig "ja" in >0 en dan krijg je wat je wilt. Anders ff geduld.

Gebruik de volgende formules in het voorbeeld van Rob
Code:
Eng: countif==> counta
Ned: aantal.als==>aantalarg

Mike,
betreft je bestand geplaatst in post #3.
Typ op blad 1 in E4:
Code:
=aantalarg('Blad 2:Blad 4'!c6:c14)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan