• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen toevoegen aanpassing Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderploeg1991

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2016
Bekijk bijlage Voorraad lijst 2016.xlsm

Bij het drukken op de knop ''1x maaimachine'' worden er een x aantal getallen ''5'' ingevuld.
Nou is het zo dat wanneer ik tussen 1 van die regels een regel toevoeg de waardes niet meegaan maar blijven staan in dezelfde cel en regel.
Is er een mogelijkheid om in de macro aan te geven dat Wanneer C25 -> D25 wordt deze wel meegaat ?

PS ; als de uitleg niet duidelijk genoeg is mijn excuses beter kan ik het niet verwoorden.

Laatst bewerkt:
Je vraag is echt nog niet duidelijk.
Als C25 D25 wordt voeg je volgens mij een kolom in en geen rij.
Wat is de relatie met de getallen 5 die in kolom E worden ingevoerd?

Bij het drukken op knop ''1x Maaimachine'' verschijnt er in cel E3, E4 en E5 het getal 5 door de macro.
Wanneer ik nu een regel toevoeg tussen regel 4 en 5 dan verschuift cel E5 naar E6 maar de macro laat het getal 5 wel in Cel E5 staan maar moet dan eigenlijk worden weergegeven in Cel E6 om dat deze nu is verschoven.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Probeer eens deze code in plaats van testmacro20052016:
Code:
Sub tsh()
    For Each Rng In Range("B3:B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).SpecialCells(2).Areas
        Rng.Offset(, 3).FormulaR1C1 = "=5"
    Next
End Sub

Probeer eens deze code in plaats van testmacro20052016:
Code:
Sub tsh()
    For Each Rng In Range("B3:B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row).SpecialCells(2).Areas
        Rng.Offset(, 3).FormulaR1C1 = "=5"
    Next
End Sub

Jaa dat werkt wel maar als ik nu een regel heb met een waarde van ''4'' ipv ''5'' kun je de laatste regel dan dupliceren ?

Geen idee wat je bedoelt.
Waar hangt het van af of de regel een waarde 4 of 5 heeft?

Bijvoorbeeld :

Regel 1 Cel B1 waarde = 5
Regel 2 Cel B2 waarde = 8
Regel 3 Cel B3 waarde = 4

Nu voeg ik tussen regel 1 en 2 een nieuwe regel toe en wordt regel 2 dus regel 3. echter moet die B2 dan ook B3 worden

Selecteer B4 en doe via Invoegen - tabel.
Nu kan je invoegen en/of verwijderen rijen zoveel als je lief is.

vanderploeg,

waarom voeg je een regel toe TUSSEN twee regels en niet ONDER de regels?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan