• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Hi,

voor mijn werk (landmeten) moet ik regelmatig afwijkingslijst maken.
dit houdt in dat er actuele coordinaten X,Y Z (waarden) vergelijkt worden met de oude waarden. het komt weleens voor dat bepaalde punten niet gemeten worden, dus deze hebben geen coordinaten.

Wat ik eigenlijke wil is het volgende (voorbeeld):

in kolom A heb ik getalen 1 t/m 7
in kolom B heb ik alleen 1, 3, 4, en 7

in kolom C,D en E heb ik achter de getalen van kolom B ook waarden staan, dus zoiets:

A-B--C--D--E
1 1 20 20 23
2 3 23 43 33
3 4 44 32 23
4 7 43 34 34
5
6
7

de vraag is: Weet (heeft) iemand een formule of macro hoe ik van bovenstaande naar het volgende voorbeeld kan:

A-B--C--D--E
1 1 20 20 23
2
3 3 23 43 33
4 4 44 32 23
5
6
7 7 43 34 34

dag Roncancio,:thumb:

bedankt, het is super precies wat ik zocht:D

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
bedankt

Hi Roncancio,
het programma werkt, maar ik een vraagje of eigenlijk een verzoek.
is het mogelijk om de marco aantepassen zodat als er in kolom B twee of meerder keren hetzelfde getal voorkomt dat het aangepast wordt in Kolom A dus bv. als het getal 7 twee keer voorkomt in kolom B dan moet in kolom A een regel erbij met de tweede getal 7 :D

bedankt

Ik heb de macro zo aangepast:

- De A-kolom wordt leeggemaakt.
- Vervolgens wordt de A-kolom gevuld aan de hand van de waardes die er in de B-kolom staan.

Waardes die niet of maar 1 keer voorkomen in kolom B, staan maar 1 keer in de A-kolom.
Waardes die meer dan 1 keer voorkomen in kolom B, staan evenredig aan het aantal in de A-kolom.
Zie onderstaand voorbeeld:

A B
1 1
2 3
3 5
4 5
5 7
5
6
7

Zoals je ziet komt de het getal 5 2* in de lijst omdat het 2* in de B-kolom staat.

- Tenslotte worden de gegevens van de kolommen B t/m E verdeelt over de regels en geplaatst bij de bijbehorende getallen in de A-kolom.

Dus volgens het voorbeeld:

A B
1 1
2
3 3
4
5 5
5 5
6
7 7

Laatst bewerkt:
Status